مدیر کل حج و زیارت استان فارس از ثبت نام زائران برای شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی در سامانه‌ سماح خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا زینلی مدیر کل حج و زیارت استان فارس اظهار کرد: نام نویسی متقاضیان اربعین حسینی در سامانه سماح از اول شهریور آغاز شده است.

وی تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه مستقیم به سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir و یا از طریق هر یک از دفاتر و شرکت‌های زیارتی فعال استان که اعلام آمادگی خود را در سامانه جامع کارگزاران اعلام کرده اند، نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان فارس با اشاره به محدودیت هایی که سفارت عراق در صدور روادید اربعین دارد گفت: زائران برای صدور روادید می‌توانند به صورت گروهی و انفرادی نام نویسی کنند.

علیرضا زینلی تصریح کرد: تکمیل مراحل کامل ثبت نام در سامانه تا دریافت کد رهگیری از سامانه ضروری است، لذا در صورت ناتمام ماندن ثبت نام و دریافت نکردن کد رهگیری، نام نویسی انجام شده، لغو می‌شود و متقاضی باید مجدداً فرایند ثبت نام را تکرار کنند.

مدیرحج و زیارت فارس با بیان اینکه امسال نیز همانند پارسال طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین مستقر در وزارت کشور، بیمه زائرین اربعین اجباری بوده و هزینه آن همزمان با نام نویسی از زائرین دریافت می‌شود ، اضافه کرد: شرکت بیمه ایران به عنوان شرکت بیمه گر مسئولیت بیمه زائرین اربعین را برعهده دارد و هزینه بیمه زائرین اربعین با رایزنی هایی که با شرکت بیمه گر صورت پذیرفت نه تنها افزایش نیافته و برابر نرخ سال گذشته یعنی ۱۸۸ هزار ریال تعیین شده است.

زینلی بیان کرد: امسال نیز پرداخت هزینه ارزی روادید زائرین به صورت ریالی و از طریق سامانه سماح و برابر نرخ روزانه مصوب بانک مرکزی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: تقسیم بندی خروج زائران هر استان از هر مرز و همچنین استان هایی که در آن‌ها کنسولگری موقت راه اندازی خواهد شد توسط ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور مشخص می‌شوند و سازمان خود را ملزم به رعایت این مصوبات می‌داند.

وی تصریح کرد: هزینه‌های مربوطه صرفاً از طریق درگاه اینترنتی قابل پرداخت خواهد بود و دریافت هرگونه وجه چه به صورت دستگاه کارتخوان و چه به صورت نقدی تحت هر عنوانی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد .

انتهای پیام/ن

ثبت نام در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار