سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد:

راه اندازی بانک شیر مادر تا پایان سال در ۶ استان

رییسی گفت: بانک شیر مادر در ۶ استان تا پایان امسال راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت بهداشت، علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص راه اندازی بانک شیر مادر، اظهار کرد: افتتاح بانک شیر مادر یکی از اقدامات جدید وزارت بهداشت محسوب می‌شود که  در بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا ساماندهی شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بانک شیر مادر تبریز، اهواز و شیراز شروع به کار کرده و در ۶ استان دیگر شامل شهر‌های کرمانشاه، اصفهان، یزد، کرمان، زاهدان و مشهد نیز تا پایان امسال راه اندازی می‌شود.

او با تاکید بر اینکه بانک شیر مادر برای تغذیه نوزادانی که در بخش ویژه بستری می‌شوند، بسیار موثر است، افزود: ثابت شده که استفاده از شیر مادر هم در زمینه رشد نوزادان و مقابله با عفونت‌ها و ترخیص سریع‌تر تاثیر دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: در این مراکز، آموزش شیردهی نیز به مادران انجام می‌شود. همچنین، دستگاه‌هایی در این مراکز وجود دارد که شیر‌های اهدا شده را پاستوریزه می‌کند و سپس در فرآیند خاصی سرد شده و نگهداری می‌شود.

رییسی تصریح کرد: مادری که شیر اهدا می‌کند نیز از نظر سلامت و بیماری‌های عفونی کنترل می‌شود تا با خیال راحت این شیر‌های اهدا شده در اختیار بخش‌های ویژه نوزادان قرار بگیرد.
 
انتهای پیام/
 

بانک شیر مادر برای تغذیه نوزادانی در بخش بستری شده، موثر است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.