سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد جامعه در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: ۱۳۰ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان عضویت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد وفائی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: تلاش برای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، سرمایه گذاری فرهنگی برای رشد جامعه محسوب می‌شود و گره گشای بسیاری از مشکلات در عرصه علمی و فرهنگی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به این که۱۳۲ باب کتابخانه با یک میلیون و ۶۰۰ هزار عنوان کتاب در استان کرمان وجود دارد؛ افزود: ۱۳۰ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان عضو هستند.

او گفت: تلاش برای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، سرمایه گذاری فرهنگی برای رشد جامعه محسوب می‌شود و گره گشای بسیاری از مشکلات در عرصه علمی و فرهنگی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در رابطه با سالن‌های مطالعه در کتابخانه ها، عنوان کرد: استفاده از سالن‌های کتابخانه یکی از موارد استفاده در کتابخانه هاست که افراد به سالن‌ها مراجعه می‌کنند تا از فضای آرام برای مطالعه استفاده کنند.

وفائی گفت: سیاست‌های تربیتی و تبلیغی برای استفاده از منابع و مخازن کتاب‌ها در حد خود در حال انجام است و آمار امانتی کتاب‌های ما در استان نیز مطلوب می‌باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان افزود: بیش از یک میلیون کتاب در سال گذشته از کتابخانه‌های ما به امانت رفته است.

او بیان کرد: اکنون با سامانه جامعه مدیریتی کتابخانه‌ها در حال سامان دادن و خدمات رسانی هستیم و همواره دغدغه ما فراهم کردن فضای مطلوب برای افراد مراجعه کننده به کتابخانه‌ها و استفاده از سالن‌های مطالعه و خدمات امانت دادن کتاب هاست.

وفائی تصریح کرد: توجه به بخش کودک و نوجوان، ارتقا سلامت اجتماعی، فعالیت‌های جهادی، آموزش کتابداران، تاسیس کتابخانه، توجه به پژوهش ها، مشارکت با دستگاه‌ها و خیرین و در نهایت تبدیل کتابخانه‌ها به باشگاه‌های فرهنگی از فعالیت‌های اصلی کتابخانه‌های عمومی در سال ۹۸ است.

انتهای پیام/س

 عضویت ۱۳۰ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.