سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشیار خبرداد؛

بهره مندی بیش از ۲۹ هزار زائر از ایستگاه‌های راهنمایی حجاج در مکه

مسئول واحد راهنمایی حجاج مکه مکرمه گفت: تا کنون ایستگاه‌های فعال راهنمای حجاج در شهر مکه به ۲۹ هزار و ۷۳۴ زائر خدمات رسانی کرده اند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد دانشیار مسئول واحد راهنمایی حجاج مکه مکرمه اظهار کرد: سازمان حج و زیارت با راه‌اندازی ساز و کار‌های لازم و بکارگیری عوامل انسانی به عنوان «راهنمای حجاج»، تمام تلاش خود را برای راهنمایی و هدایت زائران گمشده و دچار مشکل در مسیریابی به کار بسته است.

وی گفت: هم اکنون ۱۱ ایستگاه راهنمایی حجاج در مکه فعال است و در هر شیفت کاری آن ۱۰۵ نفر به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

مسئول واحد راهنمایی حجاج مکه مکرمه ادامه داد: در مجموع این طرح علاوه بر افرادی که تا کنون راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده ند، ۱۱۰ گمشده هم از ایستگاه خدمت دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: طرح امداد با هدف راهنمایی گمشدگان و جا‌ماندگان از کاروان‌ها در ایّام حج تمتّع اجرایی شده و با توجّه به کثرت زائران در مکه و موقعیّت جغرافیایی آن به لحاظ کوهستانی بودن و پراکندگی محل‌های اقامت زائران ایرانی در فاصله نه چندان دور از حرم، مکان‌های متعدّد و مختلفی برای استقرار عوامل امدادی پیش‌بینی شده است. .

ویادامه داد:  از جمله مکان‌های حضور عوامل راهنما در مکه مکرمه شامل مسجدالحرام، باب ملک عبدالعزیز، در مسجدالحرام- باب ملک فهد، در مسجدالحرام روبروی چراغ سبز است که همواره فعال و آماده خدمت رسانی به زائران است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.