سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سراسر کشور؛

۱۳۱ هزار واحد مسکونی سیل‌زده به زنگ بازسازی می‌روند

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بازسازی ۱۳۱ هزار واحد مسکونی تخریب شده ناشی از سیل امسال بر عهده بنیاد مسکن است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز یکشنبه در نشست شورای مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان گفت: بنیاد مسکن در سراسر کشور ساخت ۱۳۱ هزار واحد مسکونی تخریب شده ناشی از سیل امسال را در قالب تعمیر و احداث واحد‌های جدید برعهده گرفته است.

او بیان داشت: بنیاد مسکن مسئولیت نوسازی ۱۸ هزار واحد مسکونی قرار گرفته در بافت فرسوده ۵ نقطه کشور در سال جاری را بر عهده گرفته از این رو تجربه خوبی در زمینه بازسازی واحد‌ها داریم.

تابش درخصوص بافت فرسوده شهرستان مسجدسلیمان تصریح کرد: بالغ بر یکهزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در این شهر باید ساخته شود بخشی از آن‌ها که در بافت فرسوده هستند باید جابجا شوند که ساز و کار این پروژه برای سازمان برنامه و بودجه کشور روشن شد.

این مقام مسئول اذعان داشت: ۵ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز باید تعمیر شوند که با سرعت انجام می‌شود، زیرا مشکلی در پرداخت وام‌های بدون عوض و کم بهره وجود ندارد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در صورت تامین اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی وزارت نفت ۵۰۰ واحد مسکونی با پیشرفت ۵۰ درصدی تکمیل می‌شوند و ساکنان بافت‌های فرسوده مسجدسلیمان به این واحد‌ها منتقل می‌شوند.

او اضافه کرد: شرط تحقق این امر اراده قوی همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان است، سازمان‌ها و شرکت‌هایی همچون آبفا، برق، شهرداری و نظام مهندسی نباید بین بخشی فکر کنند و باید نگاه جامعی داشته باشند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم بسیج همه دستگاه‌ها برای نوسازی بافت فرسوده مسجدسلیمان گفت: ۱۳ هزار بافت مسکونی فرسوده مسجدسلیمان در وضعیت خطر قرار دارند که باید این واحد‌ها نوسازی شوند.

او بیان کرد: بنیاد مسکن تجربه موفق جابجایی منازل بافت فرسوده گچساران را دارد، در مسجدسلیمان نیز باید از فرصت پیش آمده برای توسعه استفاده کرد.

شریعتی اظهار داشت: چهره مسجدسلیمان نامناسب است و سال‌ها از عدم توسعه یافتگی رنج می‌برد باید همه تلاش کنیم ظرف مدت سه سال این شهر را به استاندارد‌ها نزدیک کنیم، زیرا این شهر نقش مهمی در توسعه کشور داشته است.

به گفته معاون سازمان برنامه و بودجه کشور یکهزار و ۴۲۷ واحد مسکونی شهری و ۹۳ واحد مسکونی روستایی مسجدسلیمان باید بازسازی شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، رییس صندوق توسعه ملی، مدیرعامل بانک مسکن و رییس بنیاد برکت روز یکشنبه در سفر به مسجد سلیمان از وضعیت مناطق زلزله زده بازدید کردند.

زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۷ ریشتر تیرماه ۹۸ مسجدسلیمان را لرزاند که موجب خسارت گسترده به بسیاری از واحد‌های مسکونی و غیرمسکونی این شهرستان شد. این زمین لرزه ۱۵۲ مصدوم و ۲ کشته داشت.

انتهای پیام/گ

بازسازی واحد‌های آسیب دیده از سیل

برچسب ها: مسکن ، بافت فرسوده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.