سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۴۱ فقره جهیزیه بین مددجویان بوشهری توزیع می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از توزیع ۴۴۱ فقره جهیزیه ازدواج و هدیه داماد به فرزندان تحت حمایت کمیته امداد در هفته ازدواج خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی ضمن گرامیداشت سالروز پیوند حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این روز فرصتی است برای جوانان تحت حمایت این نهاد که از سیره زندگی آن بزرگواران تأسی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد مهم توانمندسازی خانوار‌ها توجه به فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج به هنگام برای جوانان تحت حمایت است، افزود: توسعه و ترویج ازدواج آسان در بین خانوار‌ها و همچنین کمک به ازدواج جوانان یکی از اهداف و برنامه‌های کمیته امداد است که در طول سال و به ویژه در هفته ازدواج اجرا می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: در راستای کمک به امر ازدواج جوانان مددجو، ۲۴۱ فقره جهیزیه و ۲۰۰ عدد بن کارت هدیه داماد در هفته ازدواج میان دختران و پسران مددجویی که در شرف ازدواج هستند توزیع می‌شود.

لطفی بیان کرد: برای این تعداد جهیزیه بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و برای بن کارت هدیه داماد ۶۰۰میلیون تومان نقدی پرداخت می‌شود که جمعا دو میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی درباره گروه‌های هدف دریافت کننده جهیزیه ازدواج و کمک هزینه ازدواج گفت: دختران تحت حمایت، فرزند ذکور مددجو، دختران و پسران نیازمند غیر مددجو و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت که قصد ازدواج مجدد دارند چهار گروه هدف هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر افزود: پیش از این در سه ماهه نخست سال جاری ۱۲۵ فقره کمک هزینه ازدواج به پسران و دختران تحت حمایت پرداخت شد.

لطفی یادآور شد: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان، کمیته‌امداد پارسال موفق به تامین هزار و ۴۱۲ فقره جهیزیه نوعروس و هدیه داماد به ارزش هفت میلیارد تومان شده است.

وی با بیان اینکه به همت و مشارکت خیران و نیکوکاران در حال حاضر هیچ زوجی در انتظار دریافت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج نیست، گفت: بخشی از هزینه‌های تامین جهیزیه‌ها از محل اعتبارات دولتی و بخشی نیز با مشارکت خیران و مردم نیکوکار تهیه و در اختیار نوعروسان قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: این نهاد حمایتی امسال آمادگی مشارکت با خیران و سازمان‌های مردم نهاد به منظور تهیه و توزیع جهیزیه ازدواج نیازمندان را دارد.

لطفی عنوان کرد:اهداء بسته‌های آموزشی در زمینه کسب مهارت‌های زندگی و همسرداری و تعامل و همکاری با سازمان‌های دولتی و مردمی جهت فراهم نمودن مقدمات ازدواج آسان برای نیازمندان از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان در هفته ازدواج است.

انتهای پیام/م

اهدا جهیزیه بین مددجویان بوشهری

برچسب ها: کمیته امداد ، ازدواج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.