سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابلاغ آیین‌نامه استخراج رمزارزها از سوی جهانگیری/ «ماینینگ» فقط با مجوز امکان پذیر است

معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده(رمزارزها) در کشور را به منظور ایجاد بستری امن، کم هزینه و پرسرعت برای تبادلات اقتصادی ابلاغ کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده در کشور را به منظور ایجاد بستری امن، کم هزینه و پرسرعت برای تبادلات اقتصادی و استفاده از رمز ارز‌ها با رویکرد تسهیل فضای کسب وکار ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه ۶ مرداد ۱۳۹۸ آیین‌نامه استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده در کشور را تصویب کرد.
 
مطابق این آیین‌نامه، استفاده از رمزارز‌ها (فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده) صرفاً با قبول مسئولیت خطرپذیری (ریسک) از سوی متعاملان صورت می‌گیرد و مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نبوده و استفاده از آن در مبادلات داخل کشور مجاز نیست.

براساس این مصوبه، استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده رمزارز‌ها (ماینینگ) با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است.

همچنین سازمان ملی استاندارد ایران موظف است با همکاری وزارت‌خانه‌های نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات، برچسب انرژی و استاندارد‌های کیفیت توان الکترونیکی و استاندارد‌های فناورانه مرتبط برای تولید و واردات تجهیزات فرآورده‌های پردازش رمزنگاری شده رمزارز‌ها (ماینینگ) را تدوین و ابلاغ نماید.

افزون بر این، تأمین برق متقاضیان استخراج رمزارز‌ها صرفاً با دریافت انشعاب برق از شبکه سراسری یا احداث نیروگاه جدید خارج از شبکه سراسری صورت می‌گیرد. تعرفه برق متقاضیان استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده رمزارز‌ها (ماینینگ) با قیمت متوسط ریالی برق صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما که توسط وزارت نیرو تعیین و اعلام می‌گردد، محاسبه و اعمال خواهد شد.

همچنین تعرفه سوخت گاز مورد نیاز متقاضیان استفاده کننده از برق تولیدی خارج از شبکه وزارت نیرو با قیمت ۷۰ درصد متوسط ریالی گاز صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما محاسبه می‌شود و تعرفه سوخت مایع نیز با قیمت متوسط ریالی سوخت مایع صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما که توسط وزارت نفت تعیین و اعلام می‌گردد، محاسبه و اعمال خواهد شد. علاوه براین مصرف برق و گاز برای استخراج رمزارز‌ها (ماینینگ) در ساعات و زمان اوج مصرف ممنوع است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۳۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
پیش بینی سقوط قیمت ارزهای کاغذی در هفته چهارم مرداد ماه جاری ! به دلائل زیر :
ا-راه اندازی بازار متشکل ارزی (کشف قیمت )
2-ابلاغیه ارزهای دیجیتال (ترجیح سرمایه گذاران)
3-اخذ مالیات از خزیداران ارز(کم شدن سوداگری)
4-انقضای تحریمها(از بین رفتن کاراءِ)
5-عدم کشش و مصرف کالا در نرخ ارز جاری از طرف مردم و جامعه(کاهش تقاضا)
6-ادامه صادرات نفت و چرخش کشور همسایه به سمت ایران (افزایش ورود ارز)
ناشناس
۰۵:۲۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
پیش بینی سقوط قیمت ارزهای کاغذی در هفته چهارم مرداد ماه جاری ! به دلایل زیر میتونیم شاهد دلار 9000 تومنی باشیم !؟
ا-راه اندازی بازار متشکل ارزی
2-ابلاغیه ارزهای دیجیتال
3-اخذ مالیات از خزیداران ارز
4-انقضای تحریمها
5-عدم کشش و مصرف کالا در نرخ ارز جاری از طرف مردم و جامعه
6-ادامه صادرات نفت
حمزه
۲۱:۳۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
از اقدامات جهانگیری خاطره خوبی نداریم
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
و اینکه چگونه دولت در این مورد به این سرعت وارد قانون گذاری شده جای تعجب دارد
کاش در سایر حوزه های اقتصادی کشور هم دولت اینقدر سریع و فوری کار می کرد !!
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
ابلاغیه بسیار مهم دولت گامی بلند در زمینه تنوع بخشی به سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال است و میتوانیم انتظار کاهش و افت بیشتر قیمتهای ارزهای کاغذی را داشته باشیم ! چراکه ارزش ارزهای کاغذی ثابت یعنی ارزش یک دلار یک دلار درصورتیکه ارزش ارزهای دیجیتال رو به افزتیش است ! عملا" سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را سود آورتر از نگهداری ارزهای کاغذی خواهد کرد ! میتوانیم شاهد کاهش شدید تقاضا برای خرید ارزهای کاغذی باشیم که منتج به سقوط قیمت این ارزها خواهد بود !!!
ناشناس
۰۲:۱۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
آمریکا خیلی راحت پول های کاغذی ایران رو بلوکه می کنه.حالا وای به حال ارز دیجیتالی ‌.ای بیت کوین ها به راحتی دزدیده می شن. من هفت سال پیش در این باره یه مستند دیدم
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
مثل ارز 4200 تومانی؟
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
دقیقا_علی برکت الله...