وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح خانه‌دار شدن کارمندان دولت مشمول خبرنگاران از جمله باشگاه خبرنگاران جوان می‌شود.

خبر خوش وزیر راه و شهرسازی برای خبرنگاران محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه بازدید از باشگاه خبرنگاران جوان در  گفت‌وگو با  خبرنگار  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در پاسخ به این سوال که آیا طرح خانه‌دار شدن کارکنان دولت شامل خبرنگاران هم می‌شود، گفت: طرح خانه‌دار شدن کارمندان دولت مشمول خبرنگاران از جمله باشگاه خبرنگاران جوان می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: مقرر شده صندوق پس‌اندازی برای خبرنگارانی که تابع یک واحد مشخصی هستند و آن سازمان تضمین پرداخت حقوق ماهیانه خبرنگاران را دارد، تشکیل شود تا خبرنگاران هم مشمول طرح خانه‌دار شدن کارمندان دولت شوند.


بیشتر بخوانید: کارکنان دولت خانه‌دار می‌شوند


اسلامی همچنین درباره اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی برای مقابله با زمین خواری، گفت: وزارت راه به لحاظ حقوقی و قضایی پرونده‌های بسیار زیادی از زمین‌خواری را در محاکم تشکیل داده و با افرادی که اراضی دولتی را تصرف کرده‌اند، برخورد می‌کند؛ تعداد این پرونده‌ها بسیار زیاد است و تمامی آنها در فرآیند رسیدگی قرار گرفته‌اند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تعدادی از اراضی که تصرف شده بود، احقاق حق شدند و تعدادی به صورت فیزیکی توسط یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی رفع تصرف و بقیه آن هم در فرآیند دادرسی قرار دارند. ضرورت دارد که در زمان انجام معاملات، کنترل و بازداشت افراد متخلف انجام دهیم. همچنین طرح کاداس باید به زودی در کشور انجام شود تا مشخصات تمامی اراضی معلوم و فیریز شود.

اسلامی با بیان اینکه موضوع زمین خواری از ابتدای انقلاب تاکنون رخ داده است،گفت:  زمانی که روستا به شهر تبدیل شد، باید اراضی که جزء منابع طبیعی بودند به وزارت راه منتقل می‌شدند، اما این اتفاق نیفتاد و زمین‌ها تبدیل به اراضی شهری شدند؛ بنابراین در این فرآیند نقل و انتقال و این تغییر ماهیت‌ها از روستا به شهر یا گسترش شهر‌ها، معمولا خلا‌هایی به نام مثتسنیات اتفاق می‌افتد.

به دنبال تسلط دیجیتالی اراضی  هستیم/ یکپارچگی دستگاه‌ها برای مقابله با زمین خواری

او در ادامه تصریح کرد: کسانی که زمین‌خوار حرفه‌ای هستند، با به جریان انداختن اسناد جعلی، ادعا مالکیت می‌کنند؛ زمین‌خواری پس از انقلاب به دلیل رشد و گسترش شهرها، زیاد شد که اکثر آن‌ها با جعل سند و سوء استفاده از غفلت دستگاه‌ها و کم کاری آنها صورت گرفت.

اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه اکنون در بحث مقابله با زمین خواری یکپارچگی شکل گرفته و تمامی دستگاه‌ها از هوشیاری بالاتری برخوردار هستند، همچنین دستگاه‌ها سیستم‌هایی را به کار گرفته‌اند که توسط بانک‌های اطلاعاتی که ایجاد کردند، اشراف بیشتری به دارایی‌ها دارند، از این رو روند دست اندازی رو به کاهش است.

وزیر راه اظهار کرد: تلاشش ما این است که بتوانیم تسلط دیجیتالی به اراضی پیدا کنیم تا کسی نتواند دست اندازی حقوقی و ملکی انجام دهد.

انتهای پیام/

طرح صاحب‌خانه شدن کارکنان دولت شامل خبرنگاران هم می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار