سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر صنعت:

توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان در گرو توجه به زیرساخت‌ها است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیستان و بلوچستان در حوزه زیرساخت‌ها در مراحل اولیه و محدود است به همین سبب باید آماده کردن زیرساخت‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برنامه‌هایی در سطح ملی برای توسعه زیرساختهای شهرک‌های صنعتی و به تبع آن توسعه اقتصاد این استان وجود دارد که باید به صورت همه جانبه و اولویت دار انجام شود.

او افزود: در صورت تحقق برنامه‌های عملیاتی در این حوزه پیشرفت‌های اقتصادی خوبی در سیستان و بلوچستان بدست می آید.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: باید برای فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه فعال و نیازمند رونق و توسعه تلاش‌ها و کمک‌های لازم انجام شود.

اوتصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی شماری است که بهره برداری و شکوفایی آنها نیازمند توجه بیشتری است.

صالحی نیا با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از استان‌های برتر در حوزه منابع عمرانی‌ است اظهار داشت: این استان در بسیاری از شاخص‌ها در رتبه پایینی قرار دارد که باید برای جبران این عقب ماندگی‌ها تلاش مضاعف شود.

او بیان کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌ها باید تمام دستگاه‌های مرتبط همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگروه‌هایی به منظور بیان نقطه نظرات، برنامه‌ها، طرح مسائل و مشکلات و راه‌های رفع نواقص و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان تشکیل شده که شرکت کنندگان در این کارگروه‌ها نقطه نظرات خود را برای تولید و توسعه بیشتر بیان می کنند.

او با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در حوزه توسعه یافتگی صنعتی نیاز به کار بسیار دارد افزود: تامین امنیت در کنار ایجاد زیرساخت‌ها برای ایجاد تولید و جذب سرمایه‌گذار بسیار مهم و حیاتی است.

سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت پیشرفت چندانی ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان نیز در نشست اظهار داشت: این استان با وجود ظرفیت‌های بزرگ و فراوان همچون دریا، مرز، تجارت و معدن به دلیل فقدان فرهنگ صنعتی و عقب ماندگی صنعتی در این زمینه پیشرفت چندانی نداشته است.

علیرضا نورا بیان کرد: دولت در دهه‌های متمادی کارهایی بسیاری انجام داده اما کافی نبوده است.

اوتصریح کرد: حضور کمرنگ شرکت‌های وابسته به دولت در این منطقه و نادیده گرفتن سیستان و بلوچستان در اعطای ارزهای دولتی از جمله عوامل عدم توسعه صنعتی این منطقه بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان افزود: این استان همواره از یک عقب ماندگی و توسعه نیافتگی رنج می برد که نیاز است به آن بیش از پیش توجه شود.

او بیان کرد: شاخص‌های توسعه یافتگی سیستان و بلوچستان با سطح کشور فاصله بسیاری دارد که باید این فاصله بر طرف شود.

نورا  افزود: ضعف زیرساخت صنعتی در سیستان و بلوچستان بسیار است که باید برطرف شود.

او تشکیل کارگروه‌های ملی برای تولید و رفع مشکل صنعت را از جمله برنامه‌های توسعه‌ای استان دانست و گفت: این کارگروه هر ماه یکبار در تهران و یکبار در زاهدان برگزار می شود.

در حوزه زیرساخت مشکلات بسیاری وجود دارد که باید برطرف شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه زیر ساخت به ویژه آب و برق مشکل اساسی در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که باید برطرف شود.

نادر میرشکار ادامه داد: برای توسعه صنعت در سیستان و بلوچستان نیاز است برنامه‌های اساسی و اصولی ارائه و عملیاتی شود.

او به برخی واحدهای تولیدی بلا استفاده اشاره کرد و افزود: برای رونق و دوباره برگرداندن چرخه تولید به این واحدها باید تلاش شود که خوشبختانه برنامه‌های خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به مشکلات صنعتی که در این استان وجود دارد در حوزه اعطا تسهیلات و یارانه نباید سهم این استان با سایر استان‌ها یکسان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ع

معاون وزیر صنعت در سفر به زاهدان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.