معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: دولت تدبیر و امید بویژه این وزارتخانه نگاه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد و بیشتر نگاه‌ها به سمت شکوفایی ظرفیت‌ها و توانمندی صنعتی و معدنی این استان معطوف شده است.

نگاه ویژه‌ای در حوزه صنعت ومعدن به سیستان وبلوچستان وجود دارد به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کار گروه حمایت و توسعه طرح‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی سیستان وبلوچستان در سرسرای استانداری این استان اظهار داشت: با توجه به اولویت‌های در نظر گرفته شده برای سیستان وبلوچستان کار گروه حوزه صنعت و معدن در این استان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که به توسعه یک منطقه کمک می‌کند نگاه به مزیت‌ها و توانمندی‌های آن منطقه است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به پتانسیل‌های بی نظیر سیستان و بلوچستان به ویژه معدن اشاره کرد و افزود: این استان ظرفیت بسیار مناسبی از مواد معدنی آنتیموان دارد که در نوع خود در کشور بی نظیر است و باید بنحو شایسته‌ای از آن بهره برداری کرد.

زرندی اظهار داشت: یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم سیستان و بلوچستان دسترسی به مرز‌های زمینی و آب‌های آزاد است که می‌تواند در صادرات مواد معدنی نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان را شناخت و متناسب با این ظرفیت‌ها گام برداشت.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در حوزه معدن کار‌های خوبی شکل گرفته و برنامه‌های مناسبی در دستور کار است که بحمد الله شاهد موفقیت‌های این حوزه خواهیم بود.

زرندی تصریح کرد: از آنجایی که حوزه صنعت سیستان وبلوچستان ضعیف است باید با برنامه ریزی مناسب و ایجاد واحد‌های مختلف صنعتی و فرآوری موادمعدنی و ... این حوزه را تقویت کرد.

وی تکمیل طرح‌های نیمه تمام و فعال سازی کارگاه‌های غیر فعال را از اولویت‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: باید مشکلات این حوزه بررسی و اقدام لازم بر اساس اولویت بندی انجام شود.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بسیاری است که متاسفانه تاکنون از آن‌ها استفاده نشده است.

حبیب‌الله دهمرده ادامه داد: یکی از طرح‌های مهم، اما بدون بهره برداری در حوزه سیستان تایر هامون است که با توجه به قول‌های بسیاری که داده شده تا کنون به نتیجه نرسیده و مردم این منطقه را در برآورده شدن خواسته هایشان ناامید کرده است.

وی بیان کرد: مردم سیستان با مشکلات زیادی از جمله اشتغال رو برو هستند که بهره برداری از این طرح‌ها می‌تواند روزنه امیدی برای امرار معاش جوانان این منطقه باشد.

انتهای پیام /ع

باید ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان را شناخت

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار