سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بازگشت بیش از ۱۷۰۰ واحد تولیدی به چرخه تولید

رضا رحمانی از تکمیل و راه اندازی واحد‌های تولیدی نیمه تمام با پیشرفت کاری بالای ۶۰ درصد، خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان,به نقل از شاتا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای با اشاره به سرفصل برنامه‌های امسال این وزارتخانه، بیان کرد: تکمیل و راه اندازی واحد‌های تولیدی نیمه تمام با پیشرفت کاری بالای ۶۰ درصد، نوسازی و بهسازی واحد‌ها و اشتغالزایی در صنوف تولیدی را در کنار تعمیق ساخت داخل و رونق تولید دنبال می‌کنیم و در دستور کار داریم.

او با اعلام اینکه در سال گذشته یک هزار و ۷۲۶ واحد تولیدی احیا و به چرخه تولید بازگشت، تصریح کرد: همچنین در زمینه ایجاد و توسعه خوشه‌های صنعتی توانستیم ۵۴ خوشه کسب و کار روستایی را توسعه دهیم و فعالیت‌ها را هم بر اساس رشته و هم بر اساس استان تقسیم و تفکیک کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی ماموریت‌های دیگر این وزارت در سال گذشته، افزود: ماموریت ما ایجاد ۲۶۵ هزار شغل در سال گذشته بوده است که حتی از برنامه هم جلو افتادیم و توانستیم بیش از ۴۰۰ هزار شغل در کشور به وجود آوریم.

رحمانی با تاکید بر اینکه به دنبال راهکار‌های جدید تأمین مالی برای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام هستیم، گفت: در جهت تسهیل و رفع موانع تولید، سال گذشته زمان صدور مجوز‌ها برای ورود سرمایه گذاران به عرصه تولید را به ۴.۳ روز کاهش دادیم و امسال این مهم جزو اولویت‌های کاری ما خواهد بود.

او در همین رابطه اضافه کرد: در حوزه بهبود فضای کسب و کار، آن بخشی که مربوط به وزارت صمت است جزو برنامه‌های ۷ گانه مان است و در دستور کار امسال نیز به صورت ویژه قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین ادامه داد: توجه به یکپارچه سازی در ارایه خدمات داریم و همین هفته گذشته از سه سامانه الکترونیکی جدید رونمایی کردیم.

رحمانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تسهیل تجارت فرامرزی نیز گفت: رتبه کشورمان در حوزه بهبود فضای کسب و کار و تجارت فرامرزی بهبود یافته است و در بخش تنقیح قوانین نیز اولین وزارتخانه‌ای هستیم که کار را به اتمام رسانده است.

او در خصوص موضوع به کارگیری بازنشسته‌ها نیز بیان کرد: به قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها نگاه ویژه‌ای داریم و اجرای این قانون را نیز به صورت جدی پیگیری می‌کنیم و هیچ ملاحظه‌ای در این بخش نداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص خودروسازان نیز اضافه کرد: به اجرای تمامی تعهدات خودروسازان پایبند بوده و هستیم و در این راستا اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

رحمانی با بیان اینکه وضعیت تولید خودرو بهتر شده است، گفت: از خودروسازان به صورت هفتگی گزارش گرفته می‌شود و خودروسازان موظف هستند که آمار تولید، تعهدات و مقایسه با هفته‌های قبل، گزارش خودرو‌های ناقص (کف پارکینگ)، واگذاری اموال غیرتولیدی و همچنین اقدامات انجام شده در خصوص روند ساخت داخل را ارایه دهند.

گفتنی است در این نشست چند تن از نمایندگان سوالات خود را از وزیر صمت مطرح کردند و رحمانی در فضایی تعاملی به پرسش‌های نمایندگان پاسخ داد.

انتهای پیام /

برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.