سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۸ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در خلخال

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۸ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بشیر خالقی، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در جلسه کارگروه گردشگری خلخال گفت: هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی ستاد بازآفرینی کشور به اجرای طرح‌های بازآفرینی پایدار شهری خلخال اختصاص یافت.

او افزود: در حالی که نام خلخال به عنوان نخستین شهر برای استفاده از اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری در استان طرح و به تهران پیشنهاد شده بود، ولی با حذف نام این شهرستان از سوی راه و شهرسازی استان اردبیل شهر‌های اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد برای دریافت اعتبار معرفی شدند.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهرداری خلخال در انتظار دریافت اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری برای اجرای طرح در منطقه بافت تاریخی قلعه‌باشی و ساکنان محلات کم‌برخوردار این شهر بود که اقدام راه و شهرسازی استان، دریافت ۵۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شده به این شهر را در خطر حذف قرار داده بود.

خالقی بیان کرد: در پیگیری از ستاد بازآفرینی، مسئولان ستاد حذف خلخال از لیست استان اردبیل را اقدامی نادرست عنوان کرده و از محل اعتبارات داخلی هشت میلیارد ریال به این شهر اختصاص دادند.

او همچنین گفت: در حالی که خلخال سرشار از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و روستا‌های هدف گردشگری می‌باشد، ولی اقدام قابل قبولی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای معرفی این قابلیت‌ها صورت نگرفته است.

صغری فرشی، معاون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این نشست در پاسخ به انتقادات نماینده خلخال گفت: در معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان نظر اداره‌کل نگاه کلی به موضوع و معرفی مجموعه شهرستان‌های استان به گردشگران داخلی و خارجی با تهیه و پخش برنامه‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌ای است.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح بازآفرینی شهری در خلخال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.