سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور عشایر استان ایلام:

سالیانه ۵ میلیارد تومان برای آبرسانی به عشایر ایلام نیاز است

مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: برای آبرسانی به عشایر استان سالیانه پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از این میزان تنها ۵۰ درصد تحقق پیدا می‌کند.

علی سلیمی مدیرکل امور عشایر استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، با بیان اینکه مهمترین مشکل عشایر استان ایلام تامین آب آشامیدنی است، افزود: روزانه ۷۲۰ مترمکعب آب مورد نیاز عشایر به وسیله تانکر‌های آبرسانی سیار تأمین می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و خسارت سیل به زیرساخت‌های عشایر استان انتظار است از محل ماده ۱۰ و ۱۲ ستاد بحران برای جبران خسارت عشایر آسیب دیده اختصاص پیدا کند.

سلیمی بیان کرد: یکی از سیاست‌هایی که امور عشایر دنبال می‌کند اسکان عشایر داوطلب به‌صورت دائم است و در این سیاست تلاش بر ایجاد شغل پایدار و حرکت از دامداری سنتی به دامداری صنعتی با حفظ ساختار عشایر مدنظر است.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام افزود: با اعلام تقاضای اسکان از سوی عشایر، این اداره کل با کمک کارشناسان خود اراضی مستعد کشاورزی متعلق به خود عشایر را برای اشتغال و افزایش بهره‌وری به امکاناتی، چون پمپاژ آب، چاه و دستگاه‌های نوین آبیاری مجهز می‌کند.

سلیمی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های عشایر اسکان‌یافته ایجاد اشتغال پایدار، مولد و سودآور است که در قالب طرح‌های مختلف کشاورزی، ایجاد تأسیسات مکانیکی و برقی، احداث گلخانه، زنبورداری، دامپروری صنعتی و نیمه‌صنعتی و مرغداری این مهم تحقق پیدا می‌کند.

او اضافه کرد: جمعیت عشایر بعد از اسکان با دریافت کد روستایی به‌عنوان روستانشین محسوب می‌شوند و با دریافت تسهیلات اقدام به اشتغال مولد می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام عنوان کرد: تعداد زیادی از عشایر استان تقاضای اسکان دائم دارند و اسکان عشایر با تقاضای خود خانوار‌های عشایری مبنی به اسکان در منطقه‌ای خاص است که این اداره کل با بررسی وضعیت جغرافیایی و پتانسیل اراضی، نسبت به اسکان عشایر در آن نقاط اقدام می‌کند.

سلیمی ادامه داد: ۳۵ درصد جمعیت عشایری کوچ  استان معادل سه هزار و ۵۰۰ خانوار از ابتدای برنامه سوم تا پایان برنامه پنجم توسعه با اسکان در مناطق مستعد کشاورزی از چرخه حمایتی امور عشایر خارج شده‌اند.

انتهای پیام/ د

آبرسانی به عشایر ایلام

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.