سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنتاگون اقدامات چین را عامل بی‌ثباتی در منطقه هند-آرام دانست

با بالا گرفتن تنش میان پکن و واشنگتن، وزیر دفاع آمریکا، چین را به رفتار بی‌ثبات‌کننده در منطقه هند-آرام متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، امروز (یکشنبه) چین را به انجام رفتار بی‌ثبات کننده در منطقه آب‌های هند-آرام متهم کرد.

اسپر گفت: «سخت معتقدیم هیچ ملتی نمی‌تواند و نباید بر منطقه هند-آرام تسلط داشته باشد و در کنار متحدان و شرکای خود کار می‌کنیم تا نیاز‌های امنیتی فوری منطقه را برطرف سازیم».

او در ادامه مدعی شد: «همچنین در مقابل انتشار الگو‌های رفتاری تهاجمی و رفتار‌های بی‌ثبات کننده چین محکم می‌ایستیم. این رفتار‌ها شامل مسلح کردن مردم عادی جهان، استفاده از اقتصاد شکارچی و بدهکارسازی برای معامله‌های حاکمیتی و همچنین ارتقاء سرقت‌های دولتی از مالکیت معنوی دیگر ملت‌ها است».

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز جمعه گذشته به انتقاد از چین پرداخته و به گفته خودش «ده‌ها سال رفتار بد» پکن را تقبیح کرد. بنا به ادعای او، این رفتار چین است که مانع تجارت آزاد شده و جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن را تشدید می‌کند.

قاطعیت روزافزون پکن، به ویژه در دریای چین جنوبی که منابع انرژی فراوانی دارد، سبب نگرانی‌هایی در منطقه و همچنین میان مقامات آمریکایی شده است. آمریکا تسلط چین بر این منطقه دریایی را به چالش کشیده و از دیگر کشور‌ها در این منطقه خواسته علیه پکن با یکدیگر متحد شوند.

در این راستا، مایک پمپئو و مارک اسپر همزمان به کشور‌های منطقه آسیا-اقیانوس آرام سفر کرده‌اند. وزیر دفاع آمریکا قرار است از هاوایی به سیدنی، اوکلند، توکیو، اولان باتور و سئول سفر کند. بر اساس اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو نیز قرار است از کشور‌های تایلند، استرالیا و میکرونزی در فاصله روز‌های ۳۰ ژوئیه تا ۶ ماه اوت دیدار کند. وزیر دفاع و وزیر امور خارجه آمریکا امروز با همتایان خود در استرالیا دیدار کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، پنتاگون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.