سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم گرمسار و آرادان:

افزایش صادرات دارو‌های دامی/ ۲ برابر نیاز کشور دامپزشک داریم

غلامرضا کاتب گفت: ایران شش برابر کشور‌های برتر در حوزه دامپزشکی، دارای نیروی انسانی متخصص و دامپزشک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس در آئین افتتاح یک واحد تولیدی دارو‌های دامی در گرمسار ضمن بیان اینکه بسیاری از استاندارد‌های تعیین‌شده در تولید دارو‌های دامی مورد تأیید کشور‌های برتر در تولید دارو‌های دامی است،گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه صادرات دارو‌های دامی به سازمان دامپزشکی ایران اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه سال گذشته ارز دولتی برای توسعه و تقویت تولید دارو‌های دامی در ایران اختصاص یافت، افزود: مهم‌ترین وظیفه نظام در شرایط فعلی حمایت از تولیدکنندگان داخلی است و باید از تمام ظرفیت‌های موجود در این راستا بهره‌برداری کرد.

فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی دو برابر نیاز کشور است

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های ویژه ایران در حوزه تولیدات دام و طیور خاطرنشان کرد: ایران در چند سال اخیر توانسته جایگاه خوبی را در علم دامپزشکی به دست آورد و اکنون پزشکان و متخصصان مجربی در حال فعالیت هستند.

کاتب با بیان اینکه در حال حاضر تعداد فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی دو برابر نیاز کشور است، اضافه کرد: این آمار در حالی است که در ایران حدود ۲۳ مرکز دانشگاهی در رشته دامپزشکی وجود دارد.

وی گفت: ایران شش برابر کشور‌های برتر در حوزه دامپزشکی دارای نیروی انسانی متخصص و دامپزشک است و در حال حاضر جزو کشور‌های پیشرو در صادرات تولیدات دام و طیور هستیم.

انتهای پیام / م

در ایران حدود ۲۳ مرکز دانشگاهی در رشته دامپزشکی وجود دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.