سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازسازی ۵۰۰ واحد سیل‌زده در طرح جهاد همبستگی ملی

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت : ۵۰۰ واحد سیل‌زده در طرح جهاد همبستگی ملی در این استان بازسازی می‌شوند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسین قبادی بصیر مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح جهاد همبستگی ملی با هم وطنان سیل زده در استان گفت : در قالب این طرح بسیج قرار است به دولت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که مسئولیت اصلی بازسازی منازل آسیب دیده در سیل را به عهده دارد کمک کند و ساخت ۲۰ هزار واحد را در سطح کشور تقبل کرده است.

وی سهم استان کرمانشاه از این تعداد را ۵۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: به کسانی که منازلشان یا نیاز به بازسازی کامل یا تعمیر دارد کمک می‌کنیم که اغلب ۵۰۰ واحد مذکور نیاز به تعمیر دارد.

این مسئول افزود: عملیات اجرایی و تعمیر بسیاری از این واحد‌ها هم به پایان رسیده است و توسط نواحی ما مابقی واحد‌ها در حال پیگیری است و آمار و اطلاعات لازم دریافت شده و کار‌ها در حال انجام است.

 قبادی بصیر با اشاره به مشکلات بازسازی واحد‌ها افزود: با توجه به مشکلات مجوز، تامین وام و هماهنگی‌های بیشتری که نیاز بود امروز استارت بازسازی را خواهیم زد و یک واحد به عنوان نمونه در روستای چغانرگس کلنگ زنی خواهد شد که متعلق به مددجویان بهزیستی است.

وی ادامه داد: واحد‌های دیگری نیز که نیاز به بازسازی و تعمیر دارند و تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند را در دستور کار خواهیم داشت و لیست آن‌ها نیز گرفته شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۷۰ مورد از واحد‌هایی که بازسازی خواهیم کرد متعلق به بهزیستی است و همکاری‌های خوبی بین ما، بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و اقدام امروز هم ثمره این هماهنگی‌ها است.

این مسئول گفت: عملیات بازسازی با کلنگ زنی این واحد در روستای چغانرگس آغاز خواهد شد و امیدواریم عملیات بازسازی با سرعت بیشتری پیش رود و بتوانیم تا پایان سال منازلی که نیاز به بازسازی دارند را به پایان برسانیم.

وی هزینه‌هایی که در این حوزه توسط بسیج سازندگی صرف خواهد شد را کمک‌های مردمی، مساجد و خیرین دانست که بسیج سازندگی و نیرو‌های بسیجی و جهادگر به عنوان رابط این خیرین و مالک اعتبارات مذکور را به همراه تسهیلات به کار می‌گیرند و نسبت به بازسازی آن‌ها اقدام خواهند کرد .

 

 

انتهای پیام/د

دولت و بنیاد مسکن مسئولیت اصلی بازسازی منازل آسیب دیده در سیل را به عهده دارند

 

برچسب ها: بسیج ، سپاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.