سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایت الگویی گیاهان دارویی در هرسین به زودی راه اندازی می شود

مدیر ترویج جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: در تلاشیم تا هرسین را به پایگاه گیاهان دارویی کشور تبدیل کنیم.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در تلاشیم تا شهرستان هرسین را به عنوان پایگاه گیاهان دارویی در سطح ملی معرفی کنیم.

کوروش مهرابی با اشاره به برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی در راستای ایجاد سایت الگویی ملی گیاهان دارویی در استان افزود: مقدمات کار فراهم شده و به زودی این سایت الگویی به دلیل ظرفیت های شهرستان هرسین در حوزه گیاهان دارویی در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ایجاد این سایت الگویی خواهد توانست نقش مهمی در توسعه کشت گیاهان دارویی درشهرستان، استان و حتی کشور داشته باشد.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان هرسین در حوزه گیاهان دارویی تصریح کرد: در تلاشیم تا این شهرستان را به عنوان پایگاه گیاهان دارویی در سطح ملی معرفی کنیم.

مهرابی سپس اشاره ای هم به برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره پیاز در شهرستان هرسین داشت و برگزاری این جشنواره را در جهت معرفی پیاز هرسین که جزو پیازهای مرغوب و با بازارپسندی بالا در سطح شهرستان است، اثرگذار ارزیابی کرد.

امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین نیز در این نشست با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد یک بازارچه و نمایشگاه بزرگ پیاز در ورودی شهرستان هرسین در سه راهی پلیس راه همدان کرمانشاه در فصل برداشت پیاز، افزود: این محل به واسطه تردد زیاد مردم انتخاب شده است.
شاه آبادی اضافه کرد: قرار است این نمایشگاه یا بازارچه از اول شهریورماه برپا شده و به عرضه پیاز تولیدی توسط کشاورزان این شهرستان بپردازد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد یک سردخانه برای نگهداری پیاز در فصل برداشت محصول در سطح شهرستان، گفت: برای ایجاد این سردخانه نیاز به سرمایه گذار داریم.

وی در پایان از برنامه ریزی برای برگزاری کلاسهای آموزشی برای توسعه کشت پیاز هرسین در این شهرستان خبر داد.

انتهای  پیام/ز

 

برگزاری کلاس های آموزشی برای توسعه کشت پیاز هرسین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.