سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بوشهر:

برای اجرای راه آهن بوشهر - شیراز کاری نشده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: سال‌ها درباره راه آهن بوشهر - شیراز سخن گفته شده، اما در اجرا کاری صورت نمی‌گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  بوشهر بیان کرد: بوشهر به عنوان استانی کرانه‌ای که حوزه تجارتش بار‌های سنگین کانتینری است باید به طور قطع زمینه حمل ونقل ریلی در آن فراهم باشد.

وی افزود: در برنامه توسعه حمل و نقلی ریلی ایران، خط ریلی از مرکز کشور باید به استان بوشهر متصل شود، ولی این مهم تاکنون محقق نشده است و مسئولان باید تلاش کنند هر چه سریع‌تر این امر محقق شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در این زمینه باید خط راه آهن سواحل جنوبی کشور از استان هرمزگان به سمت استان‌های بوشهر، خوزستان و سپس کشور عراق محقق شود، زیرا حمل و نقل ریلی برای مسافرت مردم راحت‌تر و ارزان تر، است و می‌تواند ایجاد کننده اشتغال و کاهنده ترافیک جاده‌ای باشد.

آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از خطبه‌ها تحریم وزیر امور خارجه کشورمان را  نشانه بی منطقی سیاسی آمریکا خواند و گفت: جواب دیپلماسی لبخند آمریکا نیز این شد که طرف ارشد دیپلماسی ایران را تحریم کردند و این رویکرد منطق جنایتکاری و استکباری آن‌ها و اوج توحش و بی منطقی سیاسی آمریکا را بیش از هر زمان دیگری آشکار کرده است.

وی تصریح کرد: اینکه آمریکا ادعا می‌کند خواهان مذاکره با ایران است، اما طرف ایرانی مذاکره را تحریم کند قابل پیش بینی بود، به همین علت رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند آمریکا قابل اعتماد نیست.

امام جمعه بوشهر به موضوع بیکاری در استان هم اشاره کرد و گفت: آمار رسمی بیکاری در این استان ۱۰.۹ درصد گزارش شده که آمار واقعی به مراتب از این میزان بالاتر است و بیشتر بیکاران را جوانان تحصیل کرده، آگاه و متعهد تشکیل می‌دهند.

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: نمایندگی بنیاد آستان قدس رضوی، کمیته امداد، بسیج و ظرفیت‌های وزارت کشور فضای مناسبی برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر ایجاد کرده‌اند که باید از این فرصت نهایت استفاده صورت گیرد.

وی همچنین گرانی و تورم کنونی را کاذب دانست و عنوان کرد: تغییر نکردن قیمت‌ها با کاهش نرخ ارز نشان از گرانی و تورم کاذب است که در این زمینه باید مسئولان نظارت دقیق و بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به ۱۷ مرداد روز خبرنگار هم اشاره کرد و با گرامیداشت یاد شهدای این عرصه تاکید کرد: صداقت، عدالت، ارائه به‌موقع خبر و پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب از ویژگی‌های بارز یک خبرنگار مترقی و انقلابی است که استان بوشهر هم از دیریاز در این عرصه پیشگام بوده است.

آیت الله صفایی بوشهری با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این شورا را منشاء خدمات تاثیرگذاری به نظام و انقلاب عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

تحریم وزیر امور خارجه نشانه بی منطقی سیاسی آمریکاست

برچسب ها: نماز جمعه ، راه آهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.