سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۵۰ درصدی مشعل‌سوزی فاز ۱۹ پارس جنوبی

مشعل‌سوزی (فلرینگ) فاز ۱۹ پارس جنوبی با انجام اقدامات اصلاحی ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس بهره برداری فاز ۱۹ مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز به همت گروه بهره برداری و مهندسی در واحد گوگرد و اجرای برنامه مدون تعمیرات در خصوص کمپرسور‌های off gas میزان مشعل‌سوزی (فلرینگ) پالایشگاه به میزان ۵۰ درصد کاهش و به استاندارد مجتمع ارتقا یافته است.

محمد نعمتی افزود: این اقدام همچنین کاهش ۸۵ درصدی میزان انتشار گاز SO۲ (دی اکسید گوگرد) را در پی داشته است.

وی بیان کرد: استفاده نکردن از چاله سوزان با مدیریت پسماند‌های هیدروکربنی و بازیافت آن‌ها و همچنین دفع لجن‌های هیدروکربنی به میزان ۷۰۰ تن یکی دیگر از اقدامات صورت پذیرفته در این خصوص است.

رئیس بهره برداری فاز ۱۹ مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به فعالیت‌های زیست محیطی و ایمنی در این فاز گفت: استقرار دستورالعمل‌های ایمنی، برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف ایمنی به میزان چهار هزار و ۱۶۰ نفر، برطرف کردن نشتی از خطوط زیر زمینی آتش نشانی و تکمیل و تحویل سامانه اطفاء حریق اتوماتیک مخازن (ثانویه) پیگیری و اجرا شد.

نعمتی، شناسایی و ثبت وضعیت اولیه دستگاه‌ها، استخراج موارد نقص و ایرادات اجرایی در بازه تحویل و تحول، استقرار و جاری سازی سیاست‌های بازرسی فنی و کنترل خوردگی و ایجاد زمینه‌های تحقق بازرسی‌های داخلی هدفمند برای تجهیزات پالایشی با تقویت رویکرد‌های پیش بینانه از دیگر فعالیت‌های این حوزه عنوان کرد.

فاز ۱۹ پارس جنوبی ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید.

این فاز با هدف تولید روزانه ٥٦,٦ میلیون مترمکعب گاز غنی، ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد و همچنین تولید سالانه ١.٠٥ تن گاز مایع LPG (پروپان و بوتان)، یک میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحد‌های پتروشیمی اجرا شده است.

انتهای پیام/ک

کاهش مشعل سوزی فاز ۱۹ پارس جنوبی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.