یکی از مشعل‌های شرکت نفت فلات قاره خارگ به مناسبت روز ملی هوای پاک خاموش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست جزیره خارگ بیان کرد: یکی از مشعل‌های کارخانه درود ۲ مربوط به شرکت نفت فلات قاره خارگ خاموش شد و از این پس گاز‌های همراه نفت به جای سوختن در مشعل و آلودگی هوا برای استفاده به شرکت پتروشیمی خارگ تحویل داده خواهد شد.

خاموش شدن یکی از مشعل‌های نفت فلات قاره خارگ

مخلوعی تصریح کرد: با این اقدام درصد زیادی از آلودگی هوای منطقه کاهش می‌یابد و همچنین این سرمایه ملی که سال‌ها دود می‌شد، از این پس تبدیل به محصولات قابل استفاده در صنایع مختلف خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به رویکرد مثبت مدیریت شرکت نفت فلات قاره منطقه خارگ امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد صفر شدن مشعل‌سوزی در منطقه خارگ باشیم.

کاشت درخت در جزیره خارگو

دوستداران طبیعت به مناسبت روز ملی هوای پاک، جزیره خارگو را پاکسازی کردند و آنجا درخت کاشتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جزیره خارگ بیان کرد: جزیره خارگو به طول ۵ و عرض ۳ کیلومتر در ضلع شمالی و به فاصله ۳ کیلومتری از جزیره خارگ قرار گرفته است و کسی آنجا زندگی نمی‌کند.

خاموش شدن یکی از مشعل‌های نفت فلات قاره خارگ

مرتضی مخلوعی افزود: این جزیره خاک بسیار حاصلخیزی دارد و با وجود بارش‌های مناسبی که امسال صورت گرفته است بسیار سرسبز شده و محل بسیار مناسبی برای آهوان ساکن در آن شده است.

وی گفت: این جزیره با داشتن ساحل ماسه‌ای مناسب جایگاه امنی برای زمستان گذرانی و جوجه آوری پرندگان مهاجر زمستان گذران است که هر ساله و با شروع فصل سرما به این جزیره می‌آیند.

انتهای پیام/ک

جزیره خارگو پاکسازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.