سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تالاب کانی برازان مهاباد میزبان ۳۰ هزار پرنده مهاجر است

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۳۰ هزار بال از ۳۹ گونه انواع پرنده در تالاب‌ کانی برازن این شهرستان ثبت و مشاهده شد.

فاروق سخنور رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: تالاب کانی برازن مهاباد اکنون میزبان ۳۰ هزار بال انواع پرنده است که پیش بینی می شود در شش ماهه دوم سال بالغ بر ۵۰ هزار بال پرنده وارد این تالاب شود.

سخنور ادامه داد: تاکنون ۳۹ گونه انواع پرندگان در تالاب کانی برازان سرشماری شده است که شامل گونه‌های مانند پلیکان سفید، غاز خاکستری، باکلان کوچک، اردک‌های سرسبز، نوک پهن، سرحنایی، تاجدار، خوتکا است.

او با اشاره به اینکه در چهار ماه گذشته ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر گردشگر از تالاب کانی برازان بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است، افزود: بیش از ۲۵۰ نفر از این گردشگران از کشور‌هایی اروپایی شامل فنلاند، نروژ و ترکیه و دیگر کشور‌های همسایه بودند.

تالاب بین‌المللی کانی‌برازان مهاباد با وسعتی افزون بر ۹۱۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال غرب کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ه

میهمانی ۳۰ هزار بال پرنده در تالاب کانی برازان مهاباد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.