سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال طبسی‌ها از روش‌های آبیاری نوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: کشاورزان شهرستان طبس از اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار وکم فشار استقبال می‌کنند.

بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته و استقبال کشاورزان، تا کنون ۲ هزار و ۳۴۲ هکتار از مزارع و باغات این شهرستان به سامانه‌های نوین آبیاری (آبیاری تحت فشاروکم فشار) تجهیز شده است.

او با بیان آمادگی کامل معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس در پذیرش و اجرای طرح‌های جدید سامانه‌های نوین آبیاری افزود: برای آبیاری تحت فشار ۱۳۰ میلیون ریال و برای آبیاری به شیوه کم فشار ۵۸ میلیون ریال (به ازای هر هکتار) کمک بلاعوض دولتی پرداخت می‌شود.

بخشایی با بیان اینکه امسال ۱۴ پروژه سامانه نوین آبیاری در سطح بیش از ۳۳۳ هکتار از مزارع و باغات شهرستان طبس در حال اجرا است. گفت: این پروژه‌ها در ۱۴ آبادی و روستا با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با تاکید بر ضرورت تغییر روش‌های آبیاری سنتی در این شهرستان افزود: باتوجه به خشکسالی‌های اخیرو وکاهش چشمگیر آبدهی منابع آبی شهرستان طبس، اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و کم فشار جهت حفاظت منابع آبی ضروری است.

او با اشاره به اینکه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری باعث کاهش ۳۵ درصدی هدر رفت آب می‌شود. بیان کرد: صرفه جویی جویی، افزایش راندمان مصرف آب، مکانیزه کردن فرآیند آبیاری وکاهش هزینه‌های کارگری از جمله اهداف اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است.

انتهای پیام / ط ا

در حال اجرا بودن ۱۴ پروژه آبیاری نوین در طبس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.