معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت : پیش بینی می شود بیش از  ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شود.

عصمتی پور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: از ابتدای آغاز طرح خرید تضمینی گندم تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۲۴۲ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

او ارزش ریالی این محصولات را ۱۷ میلیارد و ۵۶۸ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم در استان یک هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پرداخت ۸۵ درصد مطالبات گندم کاران پرداخت شده است ادامه داد:   دو میلیارد و ۹۳۸ میلیون تومان از طلب گندمکاران باقی مانده که به زودی پرداخت می‌شود.

عصمتی پور اظهار کرد: کشاورزان نگران پرداخت مطالبات خود نباشند چرا که مطالبات آن‌ها براساس تاریخ تحویل به مراکز و ثبت در سامانه بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: کشاورزان برای تسریع در پرداخت بها محصول هرچه سریعتر نسبت به تحویل گندم اقدام کنند.

عصمتی پور ادامه داد: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ۱۹ مرکز خرید با نظارت جهاد کشاورزی در خراسان‌جنوبی خریداری می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال بالغ بر ۱۸ هزار و ۶۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم قرار دارد و پیش بینی می‌شود بیش از ۶۴ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

عصمتی پور افزود: خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی از اواسط اردیبهشت ماه آغاز و تا آبان ماه نیز ادامه دارد.

انتهای پیام / ط آ

خرید تضمینی هر کیلو گندم ۱۷ میلیارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار