سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سبک زندگی سالم عامل پیشگیری سرطان

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سبک زندگی سالم عامل پیشگیری سرطان است.

فرهاد وحید عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در مبحث سرطان‌ها نکته اساسی پیشگیری هست و توصیه ما این است که با دریافت مواد غذایی و داشتن سبک زندگی سالم از انواع مختلف سرطان‌ها پیشگیری شود.

وحید افزود: برای مباحث تغذیه و پیشگیری از انواع مختلف سرطان‌ها توصیه ما این هست که برخی از مواد غذایی که خیلی مفید هستند و خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارند مثل سیر زنجبیل و زعفران و زردچوبه حتما مصرف بشوند.

وی اضافه کرد: این مواد غذایی به خاطر خاصیت انتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارند می‌توانند از انواع مختلف سرطان‌ها پیشگیری کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به مبتلایان به سرطان ریه بیان کرد: مبتلایان به سرطان ریه باید نحوه زندگی را هم تغییر بدهند به این صورت که فعالیت بدنی را به صورتی انجام بدهند که زیاد دچار خستگی نشوند و مواد غذایی را بخورند که دی اکسید کربن زیادی تولید نکند که کربوهیدارت‌ها گزینه خوبی هستند، اما با این تفاوت که از نوع کمپلکس یا پیچیده باشد.

وی ادامه داد: این عزیزان دارای عوارض درمان، خستگی و عدم تمایل به دریافت مواد غذایی هستندو توصیه ما این هست که این عزیزان به جای ۳ وعده غذایی از ۶ وعده غذایی استفاده کنند و حجم مواد غذایی کم باشد و در عوض تعداد وعده غذایی زیاد باشد.

وحید تصریح کرد: در خصوص دریافت پروتئین کربوهیدرات و چربی هم باید توجه ویژه به مبتلایان به سرطان ریه شود به خاطر اینکه درمان‌هایی که دریافت می‌کنند باعث میشود که متابولیسم بدن آن‌ها دچار اختلال شود.

وی تاکید کرد: توصیه ما این هست که از انواع مختلف چربی‌های غیر اشباع مثل چربی‌هایی که در انواع مختلف ماهی‌ها مثل ماهی سالمون ماهی خال مخالی و تن ماهی هست استفاده کنند این عزیزان دریافت سدیم را کاهش بدهند به خاطر اینکه باعث میشود که متابولیسم دارو‌ها دچار اختلال شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مبتلایان به سرطان ریه می‌توانند با اضافه کردن انواع مختلفی فیبر‌ها به کربوهیدرات مواد غذایی موردنیاز را به دست بیاورند که میوه‌ها و سبزیجات گزینه‌های خیلی خوبی برای این عزیزان هستند و این آنتی اکسیدان‌ها به شما کمک خواهد کرد که روند درمانی خوبی را داشته و استفاده کافی را داشته باشید و سلامت باشید.

انتهای پیام/ ر

توصیه هایی برای پیشگیری از سرطان

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.