سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمک‌هایی که سلامتی مصرف‌کنندگان را تهدید می‌کند

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: نمک‌های غیر تصفیه موسوم به نمک‌های دریا سلامتی مصرف‌کنندگان را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویش دوست افزود: در سال‌های اخیر با گسترش تبلیغات افراد سودجو، استفاده از نمک‌های غیر تصفیه موسوم به نمک‌های دریا افزایش یافته است که آزمایش‌ها نشان می‌دهد این نمک‌ها منبعی از آلودگی و ناخالصی، چون فلزات سنگین می‌باشند و سلامتی مصرف‌کنندگان را تهدید می‌کنند.

وی بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان دشتستان بنا به وظیفه نظارتی خود در سال‌های گذشته نسبت به آموزش به صنوف مختلف اقدامات لازم را انجام و در نهایت با اجرای طرح ویژه اقدام به جمع‌آوری نمک‌های دریا از سطح عطاری‌ها و برخورد با متخلفین کرده است.

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز گفت: طرح نظارت ویژه بر عطاری‌های سطح شهر برازجان با حضور ۱۰ بازرس در قالب ۵ اکیپ و با حضور نماینده واحد امور دارویی انجام و در پایان میزان ۲۲۴ کیلوگرم نمک دریا بدون مجوز فروش شناسایی و جمع‌آوری شد.

سیده فاطمه حسینی تصریح کرد: برخی از برند‌های نمک دریا موجود در سطح عرضه با انجام مراحل کامل تصفیه و افزودن ید موفق به دریافت مجوز‌های بهداشتی شده‌اند و در سطح بازار به فروش می‌رسند.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله فروش نمک‌های غیرمجاز در سطح عرضه، مراتب را به سامانه کشوری ۱۹۰ گزارش کنند.

انتهای پیام/م

نمک‌ دریا سلامتی مصرف‌کنندگان را تهدید می‌کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.