سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طالقانی: از اواخر مرداد مشکلی برای آغاز لیگ نداریم/ ویلموتس صبور است، اما آقایان به قولشان عمل کنند

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: فکر می‌کنم اگر ۵، ۶ ورزشگاه آماده شوند، از اواخر مرداد مشکلی برای آغاز لیگ برتر فوتبال نداشته باشیم.

عبدالکاظم طالقانی، رئیس هیئت فوتبال خوزستان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین مراحل تجهیز ورزشگاه‌های این استان برای آغاز لیگ برتر فوتبال ایران بیان کرد: همچنان مشغول پیگیری هستیم و فکر می‌کنم ورزشگاه فولاد اهواز و تختی آبادان تا ۲ هفته دیگر آماده شوند. ورزشگاه فولاد از لحاظ شماره گذاری صندلی ها، نصب گیت، دوربین مداربسته و بلیت فروشی الکترونیکی در مراحل نهایی است و ورزشگاه آبادان هم وضعیت خوبی دارد. با این وجود احساس می‌کنم ورزشگاه نفت مسجد سلیمان تا آن زمان آماده نمی‌شود، چرا که مشکلات زیادی در زمینه گیت گذاری و بلیت فروشی الکترونیک دارد. البته شماره گذاری صندلی‌های این ورزشگاه به سرعت در حال انجام شدن است، اما در سایر مسائل نیاز به پیگیری بیشتری دارد. باید سریع‌تر مسئولان مسجد سلیمان برای گیت گذاری و فروش بلیت الکترونیک قرارداد بسته و مشکلات را حل کنند.‌

نمی‌خواستیم حواشی قبلی در فصل جاری لیگ برتر تکرار شود

او درباره اینکه به نظر می‌رسد با وجود تمام حواشی‌ که در ورزشگاه فولاد اهواز در زمان برگزاری فینال جام حذفی به وجود آمد، اما در نهایت این اتفاق‌ها سبب شد فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با جدیت بیشتری بحث استانداردسازی ورزشگاه‌ها را پیگیری کنند، گفت: این بحث به فینال جام حذفی ارتباطی ندارد، بلکه حتی پیش از برگزاری آن بازی قصد داشتیم نسبت به سال‌های پیش نظم و انضباط بیشتری در بازی‌های لیگ برتر ایجاد کنیم تا تماشاگران عزیز و مردم خوبمان بتوانند از مسابقات بیشتر لذت ببرند. نمی‌خواستیم حواشی قبلی در فصل جاری تکرار شود و به همین دلیل ایجاد استاندارد‌هایی که می‌تواند شرایط ایمنی- امنیتی ورزشگاه‌ها را تقویت کند، در دستور کار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قرار گرفت. از همان اول هم به تمام باشگاه‌ها تاکید کردیم تا زمان مجهز نشدن ورزشگاه هایشان به این استانداردها، لیگ برتر آغاز نمی‌شود.

فکر می‌کنم از اواخر مرداد مشکلی برای برگزاری لیگ نداشته باشیم

طالقانی درباره زمان دقیق شروع نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر تصریح کرد: طبق گزارش‌هایی که از روند تجهیز ورزشگاه‌ها ارائه شده قرار است تا پایان مرداد نیمی از ورزشگاه‌ها آماده شود. در این شرایط احساس می‌کنم مشکل خاصی برای آغاز لیگ برتر از اواخر مرداد وجود ندارد و ما با تجهیز دست کم ۵، ۶ ورزشگاه لیگ را آغاز می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اظهارات کاظم اولیایی (عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ) مبنی بر اینکه AFC اعلام کرده تا زمان اجرای الزام‌هایی مانند وضعیت سخت افزاری ورزشگاه‌ها، تعیین تکلیف احکام مالی صادر شده علیه باشگاه‌ها از سوی فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته‌های داخلی و همچنین وضعیت مالیاتی تیم‌ها اجازه برگزاری این رقابت‌ها را نمی‌دهد، اظهار داشت: من درباره این موضوع اطلاع دقیقی ندارم و بهتر است امور روابط بین الملل فدراسیون فوتبال درباره اش صحبت کند. درباره مسائل سخت افزاری ورزشگاه‌ها که اقدام‌ها و موضع ما مشخص است. درباره بحث‌های مالی و بدهی باشگاه‌ها هم کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال تاکید کرده باشگاه‌های بدهکار اجازه ثبت قرارداد بازیکنان جدیدشان را ندارند. به همین دلیل باشگاه‌ها باید این موضوع را هم جدی بگیرند. چندان نمی‌توانم درباره این مسائل کارشناسی صحبت کنم، اما طبق اطلاعاتی که دارم تمام سعی و تلاش فدراسیون فوتبال این است که بحث استانداردسازی ورزشگاه‌ها را اجرایی کند.

ورود بانوان ارتباطی به تعویق لیگ برتر ندارد

طالقانی درباره اینکه آیا بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تاثیری در تعویق رقابت‌های لیگ برتر دارد یا خیر، بیان کرد: موضوع ورود بانوان به ورزشگاه ها، بحثی است که در حوزه مدیریت کلان کشور باید به آن پرداخته شود، اما ارتباطی به تعویق لیگ ندارد.

تاج بر اساس قول مسئولان بالاتر از فدراسیون فوتبال با ویلموتس قرارداد امضاء کرد

او درباره راهکار‌های فدراسیون فوتبال برای حل مشکلات مالی و پرداخت مطالبات مارک ویلموتس گفت: می‌دانید که فیفا به دلیل تحریم، پول فدراسیون فوتبال ایران را به حساب آن واریز نمی‌کند و همین امر مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده است. به فدراسیون فوتبال تکلیف شد یک مربی شش دانگ و با دانش برای تیم ملی جذب کند و ما هم به این شرط قبول کردیم سرمربی بزرگی مانند ویلموتس را به ایران بیاوریم که مسئولان رده بالای کشورمان که از مشکلات فدراسیون با خبر بودند، هزینه‌های او را تقبل کنند. تاج بر اساس همین قول پای میز مذاکره با ویلموتس نشست و قرارداد او را امضاء کرد. در این وضعیت انتظار داریم آن مسئولان به قول هایشان عمل کنند و فکر می‌کنم انشالله آن‌ها برای پرداخت حقوق سرمربی تیم ملی به فدراسیون کمک می‌کنند.

انتظار داریم قول پرداخت هزینه‌های جذب ویلموتس عملی شود

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه برخی‌ها می‌گویند دولت و وزارت ورزش به دلیل خصوصی بودن این فدراسیون نمی‌توانند کمکی به فدراسیون کنند، گفت: ما از مسئولان برای کمک به تیم ملی قول گرفتیم و اکنون انتظار داریم وعده‌هایی که برای جذب سرمربی بزرگ خارجی به فدراسیون فوتبال داده شده است، برآورده شود. من نمی‌خواهم اسم این افراد را بیاورم، اما آن‌ها از مسئولان و مدیران عالی رتبه کشورمان هستند. انشالله این مشکل با مساعدت همه حل می‌شود.

سرمربی تیم ملی صبور است و گلایه نمی‌کند

طالقانی درباره اینکه به نظرتان ویلموتس تا چه زمانی درباره به تعویق افتادن دریافت مطالباتش صبر می‌کند، گفت: ویلموتس، سرمربی صبوری است و اکنون هم کارهایش را بدون اینکه گلایه کند، انجام می‌دهد. او پشتکار خوبی دارد و به همین دلیل باید از سرمربی تیم ملی تشکر کنیم. با این وجود امیدوارم قول‌هایی که به فدراسیون داده شده است عملی شود.

او درباره منتفی شدن بازی‌های تدارکاتی تیم ملی پیش از بازی هنگ کنگ اظهار داشت: من در جریان منتفی شدن بازی‌های دوستانه تیم ملی نیستم و بهتر است سخنگوی فدراسیون درباره این موضوع صحبت کند.

کاندیدای ریاست هیئت فوتبال تهران هفت سال در مجمع تشخیص مصلحت نظام مدیر بوده است

رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال درباره زمان برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران اظهار داشت: منتظر هستیم تا اداره کل ورزش و جوانان تهران، نظر حراست را درباره صلاحیت نامزد‌ها به ما اعلام کند تا پس از آن، تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی برگزار شود. در روز‌های اخیر ابهام‌هایی درباره مدارک برخی کاندید‌اها به وجود آمد و به صورت مثال گفتند یکی از نامزدها سابقه مدیریتی ندارد. در حالی که طبق پیگیری‌های ما مشخص شد او هفت سال در مجمع تشخیص مصلحت نظام سابقه مدیریتی داشته است و آقایان از روی بی اطلاعی چنین حرفی زدند. سایر کاندید‌اها هم مشکل خاصی ندارند.

اتمام دوران سرپرستی دبیرکل فدراسیون در مقابل مشکلات فدراسیون فوتبال اهمیتی ندارد

او درباره اینکه آیا در جلسات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره بحث اتمام مدت سرپرستی ابراهیم شکوری برای دبیرکلی فدراسیون فوتبال تصمیمی اتخاذ شده است یا خیر، بیان کرد: شکوری به عنوان یک نیروی جوان در حوزه سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال اقدام‌های خوبی انجام داده است. تا زمانیکه به جوان‌ها مسئولیت ندهیم، نمی‌توانیم انتظار جوان گرایی مدیریتی داشته باشیم. باید جوان‌ها برای عهده گرفتن مدیریت‌های بزرگ محک بخورند. شکوری در این هشت ماه شبانه روز مشغول فعالیت در فدراسیون بوده و امور را پیش برده است. وقتی می‌گوییم بازنشسته‌ها کنار بروند، باید نیرو‌های جوان، اما مجرب در اختیار داشته باشیم. تاکنون بحثی برای معرفی فرد جدیدی جای شکوری در هیئت رئیسه نبوده، اما فدراسیون تابع قانون است. فکر می‌کنم با توجه به مشکلات فعلی فدراسیون فوتبال هم بحث اتمام دوران سرپرستی شکوری چندان موضوع مهمی نباشد.


بیشتر بخوانید:

لژیونر‌های فوتبال ایران زیر ذره‌بین مارک ویلموتس

ویلموتس، تماشاگر ویژه بازی‌های تیم ملی امید در مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو/ مرد بلژیکی به تایلند می‌رود

شاگردان ویلموتس به مصاف میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ می‌روند


انتهای پیام/

آخرین اخبار درباره زمان آغاز لیگ برتر فوتبال ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.