کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص تیم های ملی فوتبال ایران اظهاراتی ارائه کرد.

مهدی پاشازاده پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره منتفی شدن بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با هنگ کنگ در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیان کرد: خیلی بد است که حتی بازی‌های تدارکاتی تیم ملی ایران که اول آسیا و یکی از قدرتمندترین تیم‌های قاره است مقابل تیم‌هایی مانند بنگلادش منتفی می‌شود. اصلی‌ترین دلیل این موضوع هم مسائل غیر فوتبالی است که چنین موضوعی به فوتبال ما لطمه می‌زند. وقتی تیم ما در بازی‌های دوستانه محک نمی‌خورد، بازی‌هایی که در مقدماتی جام جهانی مقابل تیم‌هایی مانند هنگ کنگ، کامبوج یا حتی بحرین انجام می‌دهد حکم بازی تدارکاتی را پیدا می‌کند و این امر به هیچ وجه جالب نیست.

وقتی بازی تدارکاتی لغو می شود،ویلموتس نمی تواند از بازیکنانش ایرادی بگیرد

او درباره اینکه با لغو بازی های تدارکاتی مارک ویلموتس (سرمربی تیم ملی فوتبال ایران) چه انتظاری می تواند از بازیکنانش داشته باشد، اظهار داشت: واقعا برای یک مربی سخت است که در چنین شرایطی بتواند بازیکنانش را با هم هماهنگ کند. حتی سبک بازی دوستانه هم با دیدار رسمی متفاوت است. نباید شرایط به شکلی پیش برود که تیم ملی حتی برای آماده سازی اش پیش از دیدار با هنگ کنگ تنها تمرین کند و بازی دوستانه انجام ندهد. در این وضعیت ویلموتس و تیمش شرایط سختی دارند و سرمربی تیم ملی نمی تواند اگر بازیکن در جریان بازی رسمی اشتباهی انجام داد، به او ایراد بگیرد.

هر سال شرایط برای برگزاری بازی تدارکاتی ایران سخت تر می شود

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه آیا فدراسیون فوتبال نمی تواند جای برگزاری بازی تدارکاتی با تیم های آسیایی سراغ فراهم کردن دیدار دوستانه با تیم هایی از قاره آفریقا یا آمریکا برود، گفت:  من اعتقاد دارم مسائل غیر فوتبالی باعث چنین اتفاقاتی می شود  و تا وقتی چنین مشکلی وجود دارد نمی توانیم از فدراسیون هم انتظار خاصی داشته باشیم. بنگلادش تا جایی که من می‌دانم رتبه‌ای بالاتر از ۱۸۰ در رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) دارد و این تیم باید به برگزاری بازی با ایران افتخار کند، اما از این دیدار طفره می‌رود. شک نکنید پشت پرده لغو این بازی، مسائل غیر فوتبالی است و نباید ایرادی به فدراسیون فوتبال بگیریم.

او ادامه داد: اما درباره اینکه چرا فدراسیون برای انتخاب حریف سراغ گزینه‌هایی از سایر قاره‌ها نرفته است با توجه به اینکه اطلاعی از مشکلات فدراسیون فوتبال ندارم، بهتر است اظهارنظری هم نکنم. این موضوع را باید روابط عمومی و سخنگوی فدراسیون توضیح بدهد که چرا برگزاری بازی دوستانه با سایر تیم‌ها امکان پذیر نیست.

از لحاظ نیروی انسانی تیم اول آسیا هستیم اما در زیرساخت ها مشکل داریم

کارشناس فوتبال ایران درباره ارزیابی اش از وضعیت تیم ملی کشورمان در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و همگروهی با تیم‌های عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج اظهار داشت: تیم ما از لحاظ نیروی انسانی و کیفیت بازیکنان و کادرفنی، پتانسیل اول شدن در این گروه را دارد چراکه تیم اول آسیا هستیم. شک نکنید این اتفاق هم می‌افتد، اما باید قبول کنیم از لحاظ زیرساخت‌ها و برگزاری بازی‌های تدارکاتی خوب در جایگاه خوبی قرار نداریم و عقب هستیم.

تمام سرمربیان تیم های ملی پایه با رابطه انتخاب شده اند 

پاشازاده درباره شکست یک بر صفر تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران مقابل افغانستان در تورنمنت کافا گفت: کل دنیا سرمربیان تیم‌های پایه را براساس رزومه و موفقیت انتخاب می‌کنند نه براساس رابطه، من برای حسین عبدی به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان احترام قائل هستم و تنها به او کار ندارم، اما شما نگاه کنید از رده نونهالان تا امیدها، کدام یک از سرمربیان تیم‌های ملی پایه ما ۲، ۳ موفقیت خوب داشته اند و کارنامه شان قابل توجه است؟

نباید از شکست مقابل افغانستان ناراحت شویم چراکه هرچه بکارید درو می کنید

او افزود: من به بحث استعدادیابی کاری ندارم که برخی از سرمربیان تیم های ملی پایه مان در آن عملکرد خوبی داشته اند. انتخاب مربی برای تیم های ملی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان منطقی و ورزشی نبوده است و با این وضعیت نباید از شکست مقابل افغانستان ناراحت شویم. قاعده این است هرچه بکاری درو می کنی. وقتی هیچ چیز نکاشته ای چگونه انتظار داری چیزی درو کنی؟ سایر تیم های ملی هم چنین باخت هایی را پیش رو دارند.


بیشتر بخوانید:

لژیونر‌های فوتبال ایران زیر ذره‌بین مارک ویلموتس

ویلموتس، تماشاگر ویژه بازی‌های تیم ملی امید در مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو/ مرد بلژیکی به تایلند می‌رود

شاگردان ویلموتس به مصاف میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ می‌روند


انتهای پیام/

اظهارات مهدی پاشازاده در خصوص تیم های ملی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار