سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌بینی فعالیت ۴۰۰ موکب در ایام اربعین حسینی ۹۸

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، گفت:امسال انتظار می‌رود که با توجه به استقبال مردمی از راه‌اندازی موکب در این ایام، شاهد افزایش موکب‌های اربعین حسینی سال جاری به ۴۰۰ موکب باشیم که بتوانند خدمات‌رسانی مناسبی را داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ;  سید محمد علوی فر گفت : تاکنون نزدیک به ۱۰۰ موکب در سامانه ستاد بازسازی عتبات عالیات کمیته مشارکت مردم استان ایلام جهت دریافت پروانه فعالیت به‌منظور ارائه خدمات به زوار در ایام اربعین، ثبت‌شده است.

 

وی  با تأکید بر اینکه موکب‌ها باید برای ارائه خدمات به زوار در اربعین حسینی حتماً باید دارای مجوز فعالیت باشند، افزود: افراد، خیرین و اقشار مختلف مردم که در سال جاری برای راه نداری موکب دارند برای تشکیل پروند و رونده صدور مجوز موکب در اسرع به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مراجعه کنند.

 

علوی فر اضافه کرد: با توجه به حذف ویزا در سال جاری شاهد حضور جمعیت زیادی در استان در ایام اربعین حسینی خواهیم بود و از طرفی نیز در فصل گرم سال قرار داریم، انتظار می‌رود که خدمات‌رسانی بسیار خوب ویژه‌ای از طریق موکب داران به زوار اربعین حسینی داشته باشیم.

 

علوی فر، بابیان اینکه در سال گذشته نزدیک به ۲۴۰ موکب در ایام اربعین حسینی کار خدمات‌رسانی به زوار را بر عهده داشتند، گفت: امسال انتظار می‌رود که با توجه به استقبال مردمی از راه‌اندازی موکب در این ایام، شاهد افزایش موکب‌های اربعین حسینی سال جاری به ۴۰۰ موکب باشیم که بتوانند خدمات‌رسانی مناسبی را داشته باشند.

 

وی، با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی موکب‌ها تا زمان خروج زائرین اربعین حسینی از مرز و در هنگام برگشت زوار ادامه خواهد داشت، افزود: خدمات موکب‌ها تا یک هفته بعد از پایان مراسم کنگره اربعین حسینی به‌صورت ویژه و در برگشت زوار بر اساس دستورالعمل‌های صادره ادامه خواهد داشت.

 

علوی فر، بابیان اینکه تمامی هزینه پخت غذا و پذیرایی از زوار اربعین حسینی در این موکب‌ها از محل مشارکت‌های مردمی داخل و خارج استان تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: موکب‌ها و ایستگاه‌های پذیرایی، خدماتی و فرهنگی در ایام اربعین حسینی فقط با ثبت‌نام و دریافت مجوز و شناسنامه می‌توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، بابیان اینکه آخرین‌مهلت ثبت‌نام برای اخذ مجوز و تمدید پروانه فعالیت موکب ۲۵ شهریور است، خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های مردمی، نهاد‌ها و سازمان‌ها و همه متقاضیان برپایی موکب و مدیران موکب‌هایی که در اربعین سال‌های گذشته فعال بودند، باید برای دریافت پروانه جدید یا تمدید آن به نشانی اینترنتی www.mokeb.org مراجعه کنند.

انتهای پیام/اس

خدمات رسانی موکب ها در ایام اربعین در ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.