سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ عکس‌های کیم جونگ اون را برایش فرستاد!

رئیس‌جمهور آمریکا عکس‌های سفر اخیر خود به کره شمالی را برای «کیم جونگ اون» ارسال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از یاهو نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا عکس‌ها و یادداشت‌هایی از سفر ماه گذشته خود به منطقه غیرنظامی در مرز دو کره را برای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ارسال کرد.

این در حالی است که مذاکرات هسته‌ای میان واشنگتن و پیونگ یانگ مدتهاست به بن بست خورده و هنوز از سر گرفته نشده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت هفته گذشته یکی از اعضای شورای امنیت ملی این کشور عکس‌های مربوط به دیدار ماه ژوئن میان ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی مرزی دو کره را تحویل مقامات کره شمالی داده است. این مقام آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا کره شمالی تمایلی به ازسرگیری مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای خود دارد یا خیر، ادعا کرد مقامات پیونگ یانگ برای شروع مجدد مذاکرات به زودی ابراز تمایل کردند.

ترامپ در ملاقات ماه ژوئن با کیم جونگ اون گفت امروز روز بزرگی برای جهان است. او گفت از این که نخستین رئیس‌جمهور آمریکاست که وارد کره شمالی می‌شود، احساسی خوبی دارد. رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تشکر از کیم جونگ اون برای حضور یافتن در این ملاقات گفت: «ما از روز اولی که (با یکدیگر) ملاقات کردیم از هم خوشمان آمد و این بسیار مهم است».

رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن و پس از حضور در نشست گروه بیست در اوساکای ژاپن، در منطقه غیرنظامی میان دو کره با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کرد. وی پس از دیدار با کیم جونگ اون با پای پیاده وارد خاک کره شمالی شد. به این ترتیب ترامپ اولین رئیس جمهور آمریکاست که به خاک کره شمالی قدم گذاشت. این سومین ملاقات رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی محسوب می‌شود. ترامپ در تاریخ ۱۲ ژوئن سال گذشته میلادی با کیم جونگ اون در سنگاپور ملاقات کرد.

این دو مقام دومین بار در فوریه سال جاری میلادی در ویتنام با یکدیگر ملاقات کردند؛ اما مذاکرات دوم آن‌ها نیمه کاره رها شد و نتیجه‌ای به دست نیامد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.