وزارت خزانه‌داری آمریکا کیم سو ایل، مقام تجاری کره شمالی را که در ویتنام به سر می‌برد به دلیل نقض تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل و حمایت از برنامه تسلیحاتی این کشور هدف تحریم قرار داد.

تحریم شهروند کره شمالی توسط وزارت خزانه‌داری آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سیگال مندلکر، معاون اطلاعات مالی و تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: «کیم سو ایل، مقام تجاری کره شمالی که در ویتنام به سر می‌برد به دلیل نقض تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل و حمایت از برنامه تسلیحاتی این کشور هدف تحریم قرار گرفت.»

مندلکر افزود کیم سو ایل به عنوان عاملی برای وزارت صنایع مهمات‌سازی کره شمالی فعالیت می‌کرده است. وی اوایل سال ۲۰۱۹ اقدام به صادرات زغال سنگ، کنستانتره سنگ تیتانیوم و دیگر محصولات داخلی کره شمالی کرده است.

کیم سو ایل کالای مختلفی را به کره وارد و از این کشور صادر می‌کرد و در تامین کشتی‌های مورد نیاز برای صادرات و واردات کالا به کره شمالی فعالیت می‌کرد.

این تبعه کره شمالی همچنین مسئول صادرات کالا‌های ویتنامی به چین، کره شمالی و دیگر کشور‌ها بوده است و از این طریق ارز خارجی مورد نیاز دولت کره شمالی را تامین می‌کرده است.

در پی این تحریم‌ها، تمامی اموال و دارایی کیم سو ایل، در آمریکا و اموالی که تحت اختیار شهروندان آمریکایی باشد، بلوکه شده و باید به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داده شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار