سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از صفر تا صد کار در مناطق سیل زده دشت آزادگان زیر نظر سپاه است

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر سپاه محمد رسول الله (ص) تهران گفت: از صفر تا صد کار در روستای سیل زده دشت آزادگان زیر نظر سپاه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمیدرضا زمانی مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر سپاه محمد رسول الله (ص) تهران امروز سه شنبه ۸ مرداد در حاشیه بازدید از روند پروژه‌های عمرانی انجام شده سپاه در روستای سبهانیه دشت آزادگان، در جمع خبرنگاران گفت: بازسازی و احداث خانه‌های خانواده‌های سیل‌زده زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی را سپاه بر عهده گرفته است و صفر تا صد کار در این مناطق زیرنظر سپاه است.

او افزود: در روستای سبهانیه، احداث ۹ خانه را آغاز کرده‌ایم و تعمیر ۲۷ واحد مسکونی دیگر در روستا سبهانیه بر عهده گرفته ایم.

زمانی تصریح کرد: از روز سوم فروردین طی ابلاغی که به ما شد، ابتدا در شهر سوسنگرد مستقر شدیم و ستاد زدیم. آنجا ستاد ما روزانه هفت هزار غذا پخت می‌کرد. با توجه به اینکه خانه‌ها در آن زمان زیر آب بودند، ما با قایق به مردم غذا می‌رساندیم و سبد‌های کالایی را نیز در این مناطق تحویل مردم می‌دادیم.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بیان داشت: خانواده‌ها در این مناطق از نظر روحی روانی آسیب دیده بودند، ما در ابتدا روی این مساله کار کردیم. حالا بعد از گذشت بیش از ۳ ماه، وضعیت تقریبا عادی است.

او اظهار کرد: ما وضعیت معیشت مردم سیل‌زده را تا حدی سر و سامان دادیم، سپس سپاه به این نتیجه رسید که برای بازسازی و ساخت خانه‌هایی که در منطقه هستند، اقدام کند. خانواده‌های مورد نظر در منطقه روستایی سبهانیه شناسایی شدند.

حمیدرضا زمانی اذعان داشت: ما در ناحیه مالک اشتر، ۱۹۷ گروه جهادی داریم. از ابتدای سیل تا کنون ۲۵ گروه از گروه‌های جهادی ما وارد روستای سبهانیه شده‌اند که به صورت مستمر و دائم در حال فعالیت هستند. کل این روستا یک هزار خانه دارد.

وی گفت: اکنون هم بچه‌های گروه جهادی ما مسجد این روستا را بازسازی کرده‌اند. تاثیر معنوی مسجد برای این خانوار‌ها بسیار مهم بود و در ابتدا آن‌ها باور نمی‌کردند که می‌خواهیم برای آن‌ها خانه بسازیم. قبل از ماه محرم، کلید خانه‌ها را به مردم تحویل می‌دهیم.

انتهای پیام/گ

سپاه در منازل سیل زده خانه می‌سازد

برچسب ها: سپاه پاسداران ، بسیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.