فرماندار ایذه گفت: اهالی روستای میراحمد غریبی‌ها حاضر به جابجایی از این روستا نیستند.

مصطفی سمالی فرماندار ایذه درخصوص آخرین وضعیت روستای میراحمد غریبی‌ها در بخش دهدز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به اینکه این روستا چندین بار دچار رانش زمین شده است و وضعیت بحرانی و خطرناکی دارد، اما ساکنان این روستا حاضر به جابجایی نیستند.

وی با اشاره به اینکه این روستا ۵۰ خانوار و حدود ۴۰۰ نفر جمعیت دارد، بیان داشت: اهالی این روستا تمایل دارند در منطقه سرتنگ که در دل کوه قرار دارد ساکن شوند، اما با بررسی‌های اداره زمین شناسی خوزستان، این منطقه تایید نشد.

سمالی اظهار کرد: روستاییان منطقه دیگری نیز که در کنار رودخانه قرار دارد را پیشنهاد داده اند، ولی این منطقه بدلیل اینکه در حریم رودخانه قرار دارد از سوی سازمان آب و برق خوزستان تایید نشده است.

فرماندار ایذه تصریح کرد: با توجه به اینکه شغل بیشتر اهالی این روستا دامداری است، اراضی کشاورزی بسیار محدود هستند و از این لحاظ مانعی برای جابجایی آن‌ها وجود ندارد.

بهره مندی روستاییان از وام بدون سود

فرماندار ایذه در ادامه افزود: در صورتی که اهالی روستا میراحمد غریبی‌ها حاضر به جابجایی شوند، وام بدون سود به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

این مقام مسئول اذعان داشت: آماده سازی زیرساخت ها، احداث خانه بهداشت، مدرسه، تامین آب، برق، گاز، تلفن و تمامی امکانات لازم برای آن‌ها به صورت رایگان تامین می‌شود.

گفتنی است؛ طی سال گذشته، روستای میراحمد غریبی‌ها در بخش دهدز از توابع شهرستان ایذه دچار رانش شده بود و سبب خسارت دیدن و ترک خوردن منازل در این روستا شده است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار