سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالعات تفصیلی آبخیزداری در ۲۶ میلیون هکتار از مراتع و جنگل‌های کشور/اختصاص هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری

امسال هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور اختصاص یافت.

هوشنگ جزی، دبیرستاد صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبخیزداری در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: در کشور طرح مطالعات تفصیلی آبخیزداری در ۲۶ میلیون هکتار باید انجام شود که پارسال با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ۱۲ هزار هکتار انجام شد.

وی افزود: امسال با توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و اختصاص هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی، طرح مطالعاتی تفصیلی آبخیزداری در ۱۴ هزار هکتار تهیه می‌شود.

جزی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری بین ۷۰ تا ۸۰ درصد در کاهش خسارات به منابع آب و خاک و مهار سیلاب‌ها موثر است، گفت: با اجرای طرح های آبخیزداری ، در هرهکتار از فرسایش ۹ تن خاک در سال جلوگیری شده است و با این طرح ها  به ازای هر هکتار هم ۱۲۰ کیلو گرم علوفه بیشتری تولید می شود.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات آبخیزداری در راستای مدیریت حوزه آب، خاک، حفظ تعادل زیست محیطی وارتقاء  پوشش گیاهی است افزود: با اجرای ۲۵ هزار هکتار جنگل کاری و ۱۱۰ هزار هکتار احیای مراتع توانسته ایم میزان نفوذ آب در خاک و کنترل رسوبات را افزایش دهیم.

مدیر دفتر اداره کل آبخیزداری و حفاظت خاک کشور همچنین از  ارتقاء پوشش گیاهی در ۶۴۹ حوزه آبخیز از مراتع و جنگل‌های کشور خبر داد و گفت: امسال هم افزایش پوشش گیاهی را در هزار حوزه آبخیر کشور اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام/ا

افزایش پوشش گیاهی در هزار حوزه آبخیز کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.