سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داوری: پاداش بزرگسالان را در زودترین زمان ممکن پرداخت کردیم/ طلوع کیان: خوشحالم بچه‌ها دیده شده و از سربازی معاف شدند

سرپرست فدراسیون والیبال کشورمان امشب (دوشنبه) با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره وضعیت والیبال کشور سخن گفت.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال کشورمان امشب (دوشنبه) در یک برنامه تلویزیونی حضور یافت و در خصوص قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان ایران در رقابت های جهانی بحرین ۲۰۱۹ توضیحاتی داد.

داوری: انشالله‌ها را به واقعیت تبدیل کردیم / پرداختی وزارت ورزش و جوانان قابل قبول است

افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال کشورمان درباره موفقیت تیم ملی والیبال جوانان و قهرمانی این تیم در جهان عنوان داشت:اگر بازیکنان ما در رده جوانان بر قله دنیا ایستاده اند به خاطر نتایج خوبی بود که در بزرگسالان به دست آمد، ما مدیریت زمان و نیروی انسانی خوبی داشتیم و باید انگیزه خوب راهم به وجود می‌آوردیم که این اتفاق در رده بزرگسالان افتاد و ما با تداوم قرارداد‌های کادر فنی، پشتیبانی و تمرینات مداوم شاهد بودیم که بازیکنانمان نمایش بسیار خوبی داشتند و به دور نهایی لیگ ملت‌های والیبال رسیدند که جا دارد از آن‌ها تشکر کنم.

کادر فنی شرایط و فضای خوبی ایجاد کرد

او افزود: از اسفند ۹۷ تاکنون غالب بر ۲۵۰ نفر در گروه‌های مردان و زنان و در تمام رده‌ها شاهد حضور بازیکنان در اردو‌های آماده سازی هستیم همین مسائل باعث انگیزه خوبی برای بازیکنان جوانمان شد، کادر فنی فضای خوبی و آرامی را ایجاد کرد که منجر به تاریخ سازی شد.

سرپرست فدراسیون والیبال درباره کار سخت ورزش‌های تیمی عنوان داشت: من در رشته‌های انفرادی که بودم نتایج خوب رسیدیم و به طور مثال در دوو میدانی با حدادی توانستیم مدال نقره المپیک بگیریم. اما نکته مهم این جاست که کار در رده تیمی بسیار سخت‌تر از انفرادی است، زیرا اگر یک بازیکن در پست خودش دچار مصدومیت شود با مشکل رو به رو می‌شویم.

تیم نوجوانانمان بلند قد‌ترین تیم دنیاست

او در بخش دیگری از سخنانش در خصوص عملکرد کادر فنی جوانان بیان داشت: کادر فنی، مربی و همه چیز ایرانی بود علی رغم این که در طرف مقابلمان ولاسکو بزرگ هم ایتالیا را ساپورت می‌کرد، اما حریف بزرگان ما نشد و بازیکنانمان بی نظیر ظاهر شدند.

داوری درباره پشتوانه سازی در تیم‌های ملی والیبال عنوان داشت: ما فقط جوانان را به عنوان پشتوانه نداریم و باید رده نوجوانان را هم در نظر گرفت، تیم ملی نوجوانان ما بلند قد‌ترین تیم دنیاست و ۵ بازیکن آن هم در تیم جوانان ما که قهرمان جهان شد حضور داشتند. البته درباره تیم جوانان هم باید بگویم که همین حالا ۴ بازیکن از این تیم می‌توانند به راحتی در رده بزرگسالان حاضر شوند. مطمئن باشید تعدادی از این بازیکنان تا المپیک ۲۰۲ به تیم بزرگسالان اضافه می‌شوند.

کارخانه بازیکن سازی از رده نوجوانان شروع شد

او ادامه داد: کارخانه بازیکن سازی از نوجوانان شروع شده است. وزارت ورزش و جوانان چندی پیش استعداد یابی داشت و ما کار اضافه‌ای هم در کنار ان انجام دادیم و علاوه بر استعداد یابی و پشتیبانی اول، دوم و سوم بازیکنان ۱۳ سال بالای دو متر را هم پیدا کردیم.

سرپرست فدراسیون والیبال درباره پاداش والیبالی‌ها و حقوق مربیان گفت: پاداش تیم ملی بزرگسالان پیش از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال پرداخت شد، درباره حق الزحمه مربیان هم باید بگویم که قوانین آن خیلی وقت پیش بسته شده است و عملا حق الزحمه‌ای نیست.

او افزود: مربیان داخلی ملی ما که بتوانند در لیگ تیمی داشته باشند و قراردادی ببندند از پرداخت ۱۰ درصد حق قراردادشان به فدراسیون معاف هستند.

پرداختی وزارت ورزش و جوانان قابل قبول است

داوری درباره پرداختی‌های وزرات ورزش و جوانان هم بیان داشت: حقوقی که توسط وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌شود قابل قبول است، ما حق و حقوق بزرگسالان را پرداخت کردیم، اما نکته‌ای که برای جوانان وجود دارد آن است که مایه آن را کوچک بسته اند. با این حال فدراسیون والیبال تا مرحله صعود به فینال تیم جوانانمان پاداش‌ها را فراهم کرد و ۲۲ هزار دلار پرداخت شد همچنین برای قهرمانی هم چیزی در نظر گرفته ایم که باید برای آن ارز دولتی تهییه کنیم که خو نیازمند مجوز است.

او ادامه داد: والیبال ما تاریخ ساز شده است و رشته تیمی است که بر بام جهان ایستاده است. خوشبختانه نگاه ویژه‌ای به آن وجود دارد و ما هم باید همین کار را انجام دهیم.

انشالله‌ها را به واقعیت تبدیل کردیم

سرپرست فدراسیون والیبال در پاسخ به سوالی درباره شرایط و فضای فدراسیون پس از ورودش عنوان داشت: حدود ۷ ماه پیش وارد فدراسیون شدم و فضای سخت و سنگینی وجود داشت، ما انشالله‌ها را به واقعیت تبدیل کردیم، همچنین تمام پشتیبانی‌ها را انجام دادیم که حالا چنین دستاوردی داریم. مطمون باشید با چنین دستاوردی مخاطبان والیبال چند برابر خواهند شد.

او افزود: اگر به چند روز قبل بر گردیم می‌بینیم که تمام مقامات لشکری و کشوری برای جوانان پیام فرستادند. ما پتانسیل خوبی داریم و به این جوانان برای مسابقات پیش رو از جمله المپیک هم نیاز داریم تا بهترین نمایش را داشته باشیم.

افشین داوری در پایان و در پاسخ به سوالی درباره صغره سنی گفت: این تیم پاک‌ترین تیم است، زمانی که وارد این عرصه شدیم نباید حقوق کسی را پایمال کنیم، من معتقدم که اگر بازیکن سلامتی نیاید پشت سر او هم چند بازیکن سوخت می‌شود علاوه بر این‌ها فدراسیون هم می‌خواهد ورزشکارانش پاک باشند.

طلوع کیان: مربیان ایرانی توانمند شدند /  ولاسکو هم نتوانست تاکتیک‌های ما را خنثی کند 

طلوع کیان مربی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان بیان داشت: از سال ۲۰۰۷ که تیم ملی جوانان کشورمان به عنوان سومی جهان رسید در کنار تیم حضور دارم و معتقدم فدراسیون با روندی که دارد بازیکن سازی داشته و خواهد داشت، مردم خیالشان راحت باشد که پشتوانه داریم. دوسال قبل که در جوانان پنجم شدیم و بازیکنان خوبی داشتیم همچنین در همان سال  ۲۰۰۷ که سوم شدیم بازیکنانی مانند شهرام محمودی و موسوی را در اختیار داشتیم که بعدا به تیم بزرگسالان اضافه شدند.

مربیان ایرانی توانمند هستند

او درباره مربیان ایرانی بیان داشت: روزگاری مجبور بودیم با صرف هزینه‌ای زیاد و در مجموع نزدیک ۱۳ - ۱۴ هزار دلار در ماه از مربیان و آنالیزور‌های خارجی برای تیم ملی استفاده کنیم، اما حالا می‌بینید که مربیان ایرانی توانمند شدند و خودشان را در چنین مسابقاتی نشان می‌دهند، در این مدت بازیکنانی خارج از کشور رفتند و بازی کردند در این میان شاید خیلی چیز‌ها به پای مربیان خارجی زده می‌شود، اما زحمتش را ایرانی‌ها کشیدند و خاک سالنش را مربیان ایرانی خورده اند،   معتقدم این کارخانه بازیکن سازی حتما تولید و ادامه  دارد و بازیکنانی امثال یلی به تیم بزرگسالان می‌روند. ما در تمام رشته‌ها می‌توانیم موفق باشیم، اما اگر مربیان داخلی را قبول نداشته باشیم به نتیجه نمی‌رسیم، در همین مسابقات ولاسکو در کنار ایتالیا بود، اما نتوانست تاکتیک‌های ما را خنثی کند،  مربی ایرانی، آنالیزور ایرانی و جوانان ایرانی هم می‌توانند بزرگترین کار را انجام دهند.

مربی تیم ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا یلی عنوان بهترین را نگرفت عنوان داشت: یلی آمار بسیار خوبی داشت، او در بخش امتیاز دومین بازیکن بود و در بخش حمله عنوان نخست را داشت، اما هیئت ژوری بهترین‌ها را انتخاب کرد و تصور می‌کنم سلیقه‌ای این کار را انجام دادند و خواستند جوایز را تقسیم کنند.  

معاف شدن بازیکنان خیلی ارزشمند بود

او درباره پاداش بازیکنان گفت:  معاف شدن بازیکنانمان  تصور می‌کنم خیلی ارزشمند بود و بهترین پاداش بود برخی تصور می‌کنند معافیت این بچه‌ها ساده بود، اما این‌ها سختی کشیدند و عملا ۵ سال همانند سربازی سختی کشیدند  این بازیکنان دو سال قبل با تیم ملی نوجوانان قهرمان جهان شدند، اما پاداشی نگرفتند، ما در سال ۲۰۰۷ که با تیم جوانان سوم شدیم رئیس جمهور وقت به هر بازیکن یک ماشین دادند. خود من ماشینی نگرفتم، اما حالا ۲۵ نفر هستیم و دوست داریم بازیکنانمان دیده شوند، ما هنوز  پاداش قهرمانی سال قبل آسیایی را نگرفتیم، واقعیت این است که ما مربیان همیشه انگیزه می‌دهیم، بازیکنان سختی می‌کشند و امیدواریم مزد زحماتشان را که همیشه پای کار بودند بگیرند.  

پاداش قهرمانی های قبلی را نگرفته ایم 

طلوع کیان افزود: من در مسابقات قهرمانی نوجوانان در سال ۲۰۱۷ با تیم نوجوانان بودم و پارسال هم در کنار تیم جوانان حضور داشتم، اما هنوز پاداش دو قهرمانیمان را نگرفته ایم، اما این‌ها مهم نیست و ما زمان اعزام به این مسابقات هم با نیت امام رضا عازم شدیم و اصلا چیزی هم نگریم مهم نیست، زیرا هدف ما فقط و فقط قهرمانی بود،  نوجوانان و جوانان فرق دارند و هیچ کس برای پاداش کاری نکرد و ما هیچ نیازی برای پاداش نداریم، اما نه بیمه داریم نه حقوق درست و حسابی، ولی باید به بچه‌ها برسیم تا شرمنده نشویم.

او افزود: نزدیک ۵ سال است که با بازیکنان کنار هم هستیم و حالا نتیجه اش را گرفتیم یک روزی به کره و ژاپن می‌باختیم،   اما زمانی که داورزنی آمد اردو‌های برون مرزی شروع شد، در همان موقع شعاری نوشته شده بود که ما می‌توانیم اگر بخواهیم، بازیکنان ما در آن دوره به کشور‌های مختلف رفتند و ترسشان ریخت و حالا شرایط خوبی دارند، دو سال پیش عکس لهستانی‌ها را که قهرمان جهان شده بودند روی دیوار می‌زدیم و بر اساس آمار آن‌ها تمرین می‌کردیم و بعد از قهرمانی گفتیم حالا آن‌ها دارند بر اساس ما تمرین می‌کنند.

یلی:خانواده ام والیبالی هستند 

من و رضا حضرت پور از شیکاگو به بحرین رفتیم تا در مسابقات قهرمانی جوانان جهان حاضر شویم، زمان کمی داشتیم و همین مسئله باعث شد تا هماهنگ شدن بدنمان زمان بر باشد. هر چه داشتیم به کار گرفتیم تا به هدفمان یعنی قهرمانی در جهان و کسب مدال طلا برسیم، خدا را شکر می‌کنم بابت این که به این عنوان رسیدیم؛ و باعث خوشحالی و دلگرمی مردم شدیم.

او افزود: هر ورزشکار طرز فکری دارد من حریف مقابلم مهم نیست و تا زمانی که در اختیاز تیم ملی باشم  جلوی هر تیمی که باشم تمام توانم را به کار می‌گیرم.

ملی پوش والیبال کشورمان درباره شرایط خانواده و دلیل انتخاب والیبال بیان داشت: خانواده ام والیبالی هستند پدرم تاکید نداشت والیبالیست شوم و من خودم انتخاب کرد، پدرم در دهه ۶۰ به تیم جوانان دعوت شد، اما به دلیل شرایط مالی مجبور شد استخدام ارگانی شود و به همین دلیل خواستم راه پدر را ادامه دهم

پوریا یلی درباره دریافت پاداش عنوان داشت: سرباز‌های مملکت هستیم و باید بجنگیم و افتخار آفرینی کنیم و اگر قرار است پاداشی هم دریافت کنیم آن را بگیریم، من در سال ۲۰۱۷، ۱۰ سکه به عنوان پاداش گرفتم، ولی هنوز پاداش سال قبل را هم نگرفتم.  


بیشتر بخوانید:

تیم ملی والیبال جوانان به ایران بازگشت

تیم ملی جوانان ایران ۳ - ایتالیا ۲/تکمیل نمایش اقتدار در بحرین / مدال تاریخی طلای قهرمانی جهان بر گردن سرو قامتان جوان

پیام تبریک سرپرست فدراسیون برای جوانان قهرمان و تاریخ‌ساز والیبال ایران


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.