سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتاحی: ۵۰ درصد ورزشگاه‌ها تا ۱۰، ۱۵ روز دیگر آماده می‌شوند/ خود باشگاه‌ها مقصر تاخیر در شروع لیگ هستند

مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: مسئولان ۵۰ درصد ورزشگاه‌ها برای تکمیل آن‌ها تا ۱۰ ، ۱۵ روز دیگر وقت می‌خواهند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید فتاحی، مدیر مسابقات سازمان لیگ درباره نشست مسئولان سازمان لیگ با محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: پنجمین نشست در خصوص تجهیز ورزشگاه ها بود و جلسه خوبی هم برگزار شد. خوشبختانه ورزشگاه‌ها روند رو به جلویی دارند. از زمانی که باشگاه‌ها متوجه شدند بحث استانداردسازی ورزشگاه‌ها تنها در حد یک تهدید نیست و فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و وزارت ورزش روی این الزام‌ها تاکید دارند و پای کار ایستاده اند، آن را جدی گرفته و کار را شروع کردند.

او ادامه داد: پیش از این ۱۰ مرداد را به عنوان تاریخ شروع لیگ برتر اعلام کرده بودیم، اما با توجه به شرایط فعلی بازی‌ها در آن زمان برگزار نمی‌شود. در جلسه امروز گزارش‌های خوبی درباره روند تجهیز ورزشگاه‌ها دریافت کردیم و به زودی تاریخ جدید آغاز لیگ را اعلام می‌کنیم.

فتاحی درباره اینکه تاکنون چند درصد ورزشگاه‌ها برای میزبانی رقابت‌های لیگ آماده شده اند، گفت: هر وقت ۵ ،۶ ورزشگاه اصلی کشور آماده شوند مسابقات را آغاز می‌کنیم. مسئولان ۵۰ درصد ورزشگاه‌ها در جلسه امروز برای تکمیل آن‌ها تا ۱۰ ،۱۵ روز دیگر زمان خواستند. ما پیش بینی تمام موارد را کرده ایم و باید بازی‌های تیم ملی را هم در نظر بگیریم.

او افزود: بسیاری از تیم‌ها برای شروع لیگ در تاریخ ۱۰ مرداد برنامه ریزی کرده بودند و این تعویق به ضررشان است، اما ما مسائل ایمنی- امنیتی ورزشگاه‌ها و تماشاگران را درنظر گرفتیم و چاره‌ای نداشتیم جز اینکه مسابقات را تا زمان آماده سازی ورزشگاه‌ها برگزار نکنیم.

مدیر مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه آیا بهتر نبود سازمان لیگ جدیت خود را زودتر از این و در تعامل با اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها اعمال می‌کرد تا برگزاری لیگ به تاخیر نیافتد، گفت: این الزام‌ها را از اردیبهشت و پس از اتمام لیگ برتر به باشگاه‌ها اعلام کردیم و سه ماه از آن تاریخ می‌گذرد، اما شاید باشگاه‌ها فکر نمی‌کردند بحث جدی باشد و کارشان را شروع نکردند. خود تیم‌ها مقصر هستند و تاکنون هم هیج تیمی نسبت به آماده سازی ورزشگاهش اعلام آمادگی ۱۰۰ درصد نکرده است تا بتوانیم بازی‌ها را برگزار کنیم. انشالله تا ۱۰ ،۱۵ روز دیگر ورزشگاه‌ها آماده شود تا ما هم به سرعت قرعه کشی رقابت‌ها را انجام داده و لیگ را برگزار کنیم.

او درباره اینکه آیا آمار دقیقی از فراهم شدن زیرساخت‌های فروش بلیت الکترونیک در ورزشگاه‌ها دارد یا خیر، گفت: بحث IT زمانبر نیست بیشتر بحث سخت افزاری یعنی نصب گیت ها، صندلی گذاری، شماره گذاری صندلی‌های ورزشگاه اهمیت دارد و این موضوع زمانبر است. خیلی از باشگاه‌ها هم کارشان را انجام می‌دهند. این مراحل در طبقه اول ورزشگاه آزادی کامل انجام شده است و انشاالله در طبقه دوم این ورزشگاه هم صورت می‌گیرد. بلیت فروشی به خود باشگاه‌ها واگذار شده و آن‌ها باید برای بلیت فروشی الکترونیکی اقدام کنند.

فتاحی افزود: ایراد لیگ ما این است که باشگاه‌ها مالک ورزشگاه نیستند و اگر خودشان مالک بودند شاید زودتر این الزام‌ها را انجام می‌دادند. بیشتر ورزشگاه‌ها متعلق به وزارت ورزش است و ۳ ،۴ ورزشگاه هم به وزارت نفت تعلق دارد. ۴ ورزشگاه هم برای وزارت صنعت است. یکی دو ورزشگاه هم مالکیت خصوصی دارند. انجام بوروکراسی اداری برای ورزشگاه و گرفتن بودجه زمانبر است. انشاالله نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان وزارت ورزش و جوانان راهکاری درنظر بگیرند تا این ورزشگاه‌ها به خود باشگاه‌ها اجاره داده شود یا آن‌ها را بفروشند تا بتوانیم به الزام‌های روز فوتبال دنیا نزدیک‌تر شویم.

او درباره اینکه با این تفاسیر آغاز رقابت‌های لیگ برتر از عید غدیر (۲۹ مرداد) منتفی است، اظهار داشت: دوستان پیش بینی کرده اند لیگ از عید قربان یا غدیر آغاز می‌شود، اما تمام این مسائل به زمان تکمیل آماده سازی ورزشگاه‌ها ارتباط دارد.


بیشتر بخوانید:

لیگ برتر فوتبال ۲۶ مرداد آغاز نمی‌شود/ پیام سازمان لیگ به باشگاه‌ها

کلاس توجیهی و دانش افزایی پیش فصل داوران لیگ برتر فوتبال برگزار شد

فتاحی: ۵، ۶ ورزشگاه آماده شود، لیگ برتر را آغاز می‌کنیم/ تعویق لیگ ارتباطی به بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها ندارد


انتهای پیام/

اظهارات فتاحی درباره تجهیز ورزشگاه ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.