سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل مطالعات و پژوهش‌های کمیته امداد کشور :

همکاری بیش از ۲۰۰ دانشگاه با هسته‌های تخصصی محرومیت زدایی

مدیر کل مطالعات و پژوهش‌های کمیته امداد کشور در قزوین گفت: بیش از ۲۰۰ دانشگاه و هزار تشکل دانشجویی در سراسر کشور با هسته‌های تخصصی محرومیت زدایی این نهاد همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سید مرتضی حسینی مدیر کل مطالعات و پژوهش‌های کمیته امداد کشور در نشست تخصصی با اساتید دانشگاهی قزوین گفت: بیش از ۲۰۰ دانشگاه و هزار تشکل دانشجویی در سراسر کشور با هسته‌های تخصصی محرومیت زدایی مددجویان این نهاد در بخش‌های برون سپاری و همچنین از لحاظ نگاه‌های مشورتی و نظارتی همکاری می‌کنند.

حسینی افزود:در حال حاضر در این هسته‌ها واحد‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان حضور دارند و مسائل و مشکلات موجود در زمینه توانمند سازی محرومان و مستضعفین را شناسایی می‌کنند.

وی اضافه کرد: این گروه‌ها برای مشکلات شناسایی شده، برنامه ریزی می‌کنند و بر کار‌های انجام شده نظارت خواهند داشت.

وی اضافه کرد: هر کدام از این گروه‌ها می‌توانند امدادگر یک روستا باشند و چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ توانمند سازی خدمات دهند.

مدیر کل مطالعات و پژوهش‌های کمیته امداد کشور گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌های همکاری دانشگاه‌ها با هسته‌های تخصصی محرومیت زدایی، راه اندازی مراکز نیکوکاری در این نهاد‌های فرهنگی است.

حسینی گفت: همچنین می‌توان از این طریق، نخبه‌های تحث پوشش را هم به مراکز علمی و دانشگاهی معرفی کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان هم در این نشست گفت: ۲۹ هزار خانوار زیر چتر حمایتی این نهاد هستند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر زن سرپرست خانوارند.

مجید مومنی افزود: ۲۸۲ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن معادل ۲ و دو دهم درصد مربوط صدقات بوده است.

وی اضافه کرد: در زمینه توانمند سازی مددجویان در حال حاضر ۱۴ شغل فعال داریم.

به گفته او، ۱۵ تا ۱۸ درصد از شغل‌های ایجاد شده به علت مشکلات اقتصادی راکد شده اند.

مدیر کل کمیته امداد استان گفت: تا کنون هزار و ۸۰۰ خانوار از گردونه حمایتی کمیته امداد خارج شده اند و برای خارج شدن هزار و ۵۰۰ خانوار دیگر تا پایان امسال برنامه ریزی شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان در ادامه از جمع آوری صندو قهای صدقات در خیابان‌ها تا پایان سال ۹۹ خبر داد و گفت: این صندوق در اماکن نصب می‌شوند.

محبی معاون کمیته امداد استان هم گفت: در این جلسه مصوب شد برای ایجاد ۱۵۰ شغل خانگی در منازل مددجویان برنامه ریزی شود و در ماه آینده به بهره برداری برسد.

محبی افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد تا نخبگان تحت پوششی که نیاز دارند با فضای آکادمیک عجین شوند به اساتید دانشگاه معرفی شوند.

او گفت: راه اندازی مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌ها متشکل از دانشجویان، کارکنان و اساتید به منظور فعالیت در زمینه احسان و هم فضای آکادمیک از دیگر مصوبه‌های این جلسه بود.

اساتید حاضر در این جلسه هم بر شفاف سازی برنامه‌های کمیته امداد برای مردم، ایجاد اشتغال پایدار، آموزش و تقویت همکاری نهاد‌های مختلف برای اجرای برنامه‌های توانمند سازی تاکید کردند.

انتهای پیام/ک

نشست تخصصی با اساتید دانشگاهی قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.