سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دفن نشدن اصولی زباله ها تبعات بسیار جدی در سلامت جامعه دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت:ضرورت دارد دستگاه‌های متولی با مدیریت صحیح نسبت به دفن زباله‌های پزشکی اقدام کنند.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مهردادسالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری درجلسه کارگروه دفع پسماند‌های پزشکی که صبح امروز در سالن جلسان حوزه عمرانی استانداری برگزار شد، گفت: عدم دفن اصولی زباله‌ها تبعات بسیار جدی در سلامت جامعه و مباحث اجتماعی دارد و اداره کل محیط زیست استان نیز به عنوان مسئول حفظ محیط زیست باید بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت دقیق داشته و در اجرایی شدن مصوبات این کارگروه بطور جدی پیگیری نماید.

سالاری در این جلسه با تاکید بر ضرورت مدیریت جامع پسماند گفت:مراقبت از سلامت مردم و حفظ بهداشت محیط از مهمترین وظایف این کارگروه است که در این رابطه شهرداری‌ها به عنوان نهاد اجرایی در جمع آوری و دفن بهداشتی زباله‌ها مسئولیت مستقیم دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عواقب ناگوار پسماند‌های بیمارستانی و پزشکی برای سلامت مردم، ضوابط و معیار‌های زیست محیطی در امحای این پسماند‌ها باید رعایت شود و محیط زیست بر این روند ناظر باشد.

معاون استاندار کرمانشاه عنوان داشت: زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی باید با همکاری شهرداری و اداره کل محیط زیست ودانشگاه علوم پزشکی و با بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای کاهش نگرانی مردم ساماندهی شود.

سالاری با بیان اینکه اگر جمع آوری پسماند‌های شهری خوب مدیریت نشود به یک معضل زیست محیطی تبدیل می‌شود، افزود: بنابراین ضرورت دارد شهرداری‌ها با مدیریت صحیح، نسبت به جمع‌آوری و دفن زباله‌های خانگی و صنعتی اقدام کنند.

 

انتهای  پیام/ز


عواقب ناگوار پسماند‌های بیمارستانی و پزشکی برای سلامت مردم

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.