سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مراکز آموزش فنی حرفه ای و آموزشگاه های آزاد شیراز

نمایشگاه دستاوردهای مراکز آموزش فنی حرفه ای و آموزشگاه های آزاد شیراز با عنوان مهارت، کارآفرینی و رونق تولید در باغ جنت شیراز افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل فنی حرفه‌ای استان فارس در افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه ۴۵ غرفه شرکت کردند که ۷۰ درصد شرکت کنندگان آن از آموزشگاه‌های آزاد و بقیه از آموزشگاه‌های دولتی بودند.

کوشکی گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی‌های مراکز فنی حرفه‌ای و در راستای گفتمان سازی مهارت‌های فنی حرفه‌ای برگزار شد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: ۵۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و بیش از ۷۰۰ مرکز آموزش فنی حرفه‌ای آزاد در استان فارس در بیش از هزار رشته فعالیت می‌کنند.

کوشکی افزود: در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای استان بیش از ۲۷۰ کارگاه آموزشی برگزار می‌شود که سهم صنعت ۵۳ درصد، کشاورزی ۱۷ درصد، خدمات ۲۳ درصد و فرهنگ و هنر ۷ درصد است.

وی گفت: افرادی که از مراکز فنی و حرفه‌ای گواهی مهارت دریافت می‌کنند در اولویت تسهیلات اشتغالزایی از سوی موسسات اعتباری و مالی قرار دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس هم  با تاکید بر اهمیت توسعه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای، عنوان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما به پنجه‌های کارامد نیاز داریم تا علم آموزی جوانان زمینه جذب؛ آن‌ها در بازار کار را فراهم کند.

عبدالرضا قاسم پور با تاکید بر ضرورت توانمند سازی و تربیت نیروی انسانی متخصص، خاطرنشان کرد: خدمات مهارت آموزی در سطح استان فارس در ۷۰۰ مرکز فنی حرفه‌ای دولتی و خصوصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن، اظهار کرد: جوانان می‌توانند مهارت‌های لازم را با استفاده از آموزش‌های فنی حرفه‌ای بیاموزند و با بهره گیری از این ظرفیت‌های استان در راستای کارآفرینی و رونق تولید گام بردارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس به کار گیری سرمایه‌های درونی کشور را از جمله مولفه‌های سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری دانست و یادآور شد: در شرایط کنونی که تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ایجاد شده است جوانان می‌توانند با کسب مهارت و تقویت نیروی انسانی متخصص زمینه اشتغال زایی را در کشور مهیا کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال به عنوان دغدغه امروز جامعه و مسئولان مطرح است، گفت: مهارت آموزی ضرورت کشور است و باید در سطح استان با وحدت و همدلی گام‌های بلندتری در جهت فرهنگسازی، تبلیغ و توانمند سازی نیروی انسانی متخصص برداشته شود.

قاسم پور بیان کرد: اختصاص اعتبار در زمینه مهارت اموزی‌های فنی و حرفه‌ای به نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

نمایشگاه تخصص، مهارت و کارآفرینی، رونق تولید در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.