سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملیات اجرایی منطقه تاریخی حوضدار آغاز شده است

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی گمانه زنی منطقه تاریخی حوضدار شهرستان هامون آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهدی ارباب نیا معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آثار آسباد‌ها به عنوان نخستین ماشین اختراع دست بشر را در منطقه حوضدار داریم که یکی از کار‌های مهم میراث فرهنگی در آنجا بحث ثبت جهانی این آسبادهاست.

وی گفت: ۶ آسباد در منطقه حوضدار داریم که هم اینک مرمت آن‌ها در حال انجام است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: پرونده ثبتی این آسباد‌ها تدوین و برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شده است که امیداریم امسال این ثبت جهانی اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: در راستای حفظ آسباد‌های منطقه حوضدار هم اینک تعیین عرصه و پیشنهاد حریم عملیات اجرایی گمانه زنی این منطقه تاریخی با اعتبار ۴۵ میلیون تومان آغاز شده است.

ارباب نیا گفت: جاده‌ای ۲ مسیره برای منطقه حوضدار در نظر گرفته شده که درحال اجراست و همچنین جهت رفاه حال گردشگران در این منطقه سرویس بهداشتی ساخته خواهد شد.

وی افزود: شهر تاریخی حوضدار با وسعتی در حدود هزار هکتار یکی از مهمترین پهنه‌های فرهنگی و تاریخی شمال استان سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/ع

مرمت منطقه تاریخی حوضدار شهرستان هامون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.