سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت بیش از هزار معلول در برنامه CBR بهزیستی

هزار و ۴۹ معلول در برنامه CBR (توانبخشی مبتنی بر جامعه) از خدمات کمک توانبخشی، آموزش واشتغال بهزیستی شهرستان کبودر آهنگ برخوردار شدند.

جعفری نیکو، رئیس اداره بهزیستی شهرستان کبودراهنگ در گفت وگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،گفت: هم اکنون هزار و ۸۰۰ نفر معلول در حوزه توانبخشی زیر پوشش بهزیستی کبودراهنگ قرار دارند کهه هزار و ۴۹ نفر آن‌ها در برنامه CBR قرار گرفتند.

جعفری نیکو افزود: از ابتدای اجرای برنامه CBR تاکنون ۱۰۴۹ معلول شناسایی شده است که از این تعداد ۱۶۳ نفر بینایی، ۱۶۹ نفر شنوایی، ۴۳۲ نفر جسمی، ۱۶۸ نفر ذهنی، ۶۴ نفر روانی و ۵۳ نفر گفتاری می‌باشند.

وی بیان کرد: از تعداد معلولان حوزه توانبخشی بهزیستی شهرستان کبودراهنگ، تعداد ۵۰۹ معلول ذهنی، تعداد ۲۲۴ نفر معلول بینایی، تعداد ۲۳۹ نفر معلول شنوایی و گفتاری، تعداد ۸۷ نفر معلول روانی و ۷۴۱ معلول جسمی حرکتی هستند.

طرح توان بخشى مبتنى بر جامعه ‎در مناطق روستایی و یا محروم با هدف شناسایی افراد معلول، ارایه خدمات توان بخشی و تامین وسایل مورد نیاز افراد معلول اجرا می‌شود که به نهاد‌های ارایه دهنده خدمات دسترسی نداشته و یا از لحاظ مالی توانایی استطاعت آن‌ها را ندارند.

در واقع فرآیندى براى توسعه خدمات توان بخشى در سطح محلى و برابرسازى فرصت‌ها و افزایش حضور افراد داراى ناتوانى در جامعه است که از طریق مشارکت افراد داراى ناتوانی، خانواده هاى آنان، جامعه محلى، نظام بهداشتی- درمانی، آموزشی، حرفه اى، خدمات اجتماعى و بهزیستی اجرا مى شود و از این رو با رویکردهاى قبلى در زمینه توان بخشى که انجام خدمات را به افراد متخصص و در مراکز ویژه محدود مى کردند، تفاوت هاى اساسى دارد.

انتهای پیام/ج

حمایت بیش از هزار معلول در برنامه CBR بهزیستی کبودر آهنگ

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.