سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حراست از مرز‌های اعتقادی مهمترین هدف حوزه پرورشی است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حراست از مرز‌های اعتقادی و تبیین ارزش‌های انقلاب در مدارس مهمترین هدف حوزه پرورشی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صدیقه مرادی مهدی آبادی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی دو روزه معاونان پرورشی و فرهنگی شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان در شهرستان بافت رویکرد مهم برنامه‌های پرورشی در مدارس را بر اساس سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی آموزش و پرورش و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اعتقاد به توانمندی و قابلیت‌های بالقوه دانش آموزان از نظر گرایشات فطری و تعلقات معنوی در بستر موجود بنا دارد تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این ظرفیت نماید.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین سیستم تعلیم و تربیت کشور است و ماموریت آن تربیت انسان با توجه به تعالیم دینی است، خاطرنشان کرد: مربیان و معلمان باید مجهز به دانش روز باشند و خود را به علوم مختلف، خاصه علوم تربیتی و مشاوره مجهز نمایند تا بتوانند دانش آموزانی خلاق، متعهد و مسئولیت پذیر تربیت نمایند.

مرادی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش همه معلمان به عنوان عنصر تربیتی دیده شده اند، گفت: در برهه کنونی نظام تعلیم و تربیت با تهدیدات و آسیب‌هایی مواجه است که متولیان عرصه تربیت در آموزش و پرورش باید با تدبیر و چاره اندیشی دانش آموزان را در برابر این آسیب‌ها ایمن کنند و آنان را برای داشتن زندگی بهتر و آینده‌ای روشن آماده کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه تربیت نسل جوان خلاق و مسئولیت پذیر در آینده توسعه کشور بسیار مهم وتاثیر گذار است، گفت: آموزش و پرورش به دنبال توانمندسازی دانش آموزان در حوزه‌های علمی، فکری، شخصیتی و اخلاقی است تا زندگی دانش آموزان در آینده زندگی خلاقانه همراه با کارآفرینی باشد.

صدیقه مرادی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، راهکار مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را انقلابی بودن و انقلابی ماندن عنوان کرد و افزود: هرجا دشمن قصد نفوذ دارد باید حوزه پرورشی حاضر و مراقب باشد و برای رفع ولنگار‌ی‌های فرهنگی موجود در جامعه تلاش کند.

وی مهم‌ترین اهداف حوزه پرورشی و تشکیل نهاد امور تربیتی را حراست از مرز‌های اعتقادی و حفظ دستاورد‌ها و تبیین ارزش‌های انقلاب در مدارس دانست و گفت: طرح امور تربیتی همه ارکان آموزش و پرورش را با محوریت معلمان، کتاب‌های درسی، نظام ارزشیابی، خانواده و دانش آموز در برمی گیرد و باید به این طرح توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.