سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۱۳۳ قلم شی تاریخی با ارزش در استان کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از کشف ۱۳۳ قلم شی تاریخی با ارزش در استان طی چهار ماهه ابتدایی امسال خبر داد.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه بااشاره به ارتقاء فرهنگ احساس مسئولیت جامعه در قبال حفاظت از میراث فرهنگی گفت : با همکاری خوب مردم و گزارشاتی که داده اند از ابتدای سالجاری تاکنون اقدامات خوبی را در برخورد با باند‌های حفاری غیرمجاز در محوطه‌های تاریخی استان داشته ایم.

وی از انهدام تعدادی از باند‌های حفاری غیرمجاز طی این مدت خبر داد و گفت : طی چهار ماهه امسال ۱۳۳ قلم شی تاریخی باارزش را کشف کردیم و ۲۶ قلم شی بدل نیز که قرار بود سودجویان از طریق آن به عنوان شی تاریخی کلاهبرداری کنند، کشف و ضبط شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تعداد برخورد با حفاری‌های غیرمجاز در استان را سه مورد اعلام کرد وافزود: البته در این رابطه دو نفر از حفارین غیرمجاز دستگیر و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شد.

وی اضافه کرد: همچنین براساس گزارشاتی که در این مدت داشتیم، ۲۰ مورد اخطار ساخت و ساز در حریم محوطه‌های تاریخی داده و برای چهار مورد هم تشکیل پرونده شد .

 

 

انتهای پیام/د

اقدامات خوبی در برخورد با باند‌های حفاری غیرمجاز انجام شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.