سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون بیش از ۱۹۰ هزار راس دام در شهرستان قائنات

محمودی رئیس شبکه شهرستان قائن از واکسیناسیون بیش از ۱۹۰ هزار راس دام در این شهرستان خبر داد.

محمودی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قائن در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: این تعداد واکسینیاسیون توسط اکیپ‌های بخش دولتی برعلیه بیماری‌های مشترک همچون شاربن، بروسلوز و هاری انجام شده است.

او با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر موردی از بیماری شاربن و هاری مشاهده نشده است  افزود: در خصوص بیماری بروسلوز یا همان تب مالت با همکاری شبکه بهداشت مناطق خطر در دستور کار دامپزشکی می‌باشد .

محمودی تصریح کرد: بیماری‌های ذکر شده به شدت خطرناک بوده و عامل این بیماری‌ها می‌توانند از طریق تماس با دام آلوده و یا مصرف محصولات آن‌ها به انسان منتقل شود که در همین خصوص دام‌های شهرستان علیه بیماری‌های فوق واکسینه شدند تا دام‌ها ایمن شده و در صورت مصرف، فرآورده‌های خام دامی سالم به دست مردم برسد.

رئیس شبکه شهرستان قائن  در خصوص سایر اقدامات دامپزشکی در مبارزه با این بیماری‌ها گفت: دامپزشکی با خونگیری و آزمایش دامها، ضمن تامین سلامت دام‌ها، سلامت فراورده‌های خام دامی خوراکی وغیر خوراکی را تامین کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و بالا بردن دانش بهداشت عمومی بهره برداران در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مسری به طور مستقیم نقش دارد.

انتهای پیام / ط ا

واکسیناسیون دام  در شهرستان قائنات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.