رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قائن از حذف و معدوم سازی بیش از نیم تن گوشت قرمز غیر قابل مصرف در کشتارگاه دام این شهرستان خبر داد.

 محمودی رئیس شبکه  دامپزشکی قائن  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت:در جهت نظارت بهداشتی بر تولید گوشت قرمز سالم و بهداشتی بصورت روزانه از کشتار دام‌های سبک و سنگین در کشتارگاه دام شهرستان توسط کارشناسان شبکه بازدید و بازرسی بعمل می‌آید.

او افزود: در چهار ماهه گذشته کارشناسان نظارت شبکه موفق به حذف ومعدوم سازی بیش از ۵۲۰ کیلوگرم گوشت قرمز غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی شده اند که عمده دلایل حذف عفونت لاشه و مصرف آنتی بیوتیک بوده است.

محمودی ادامه داد : با توجه به اهمیت سلامت جامعه و تضمین گوشت قرمز سالم، با کیفیت و بهداشتی به صورت روزانه از تمامی مراحل کشتار، حمل و نقل، نگهداری و عرضه گوشت قرمز استحصالی دام‌های سبک و سنگین کشتار شده در کشتارگاه دام شهرستان بازدید و نظارت صورت می گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قائن گفت: در تمامی مراحل تولید، توزیع، نگهداری و عرضه گوشت قرمز بعنوان پرمصرف‌ترین پروتئین سبدغذایی شهروندان نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی درحال انجام می‌باشد.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از تهیه گوشت قرمز خارج از چرخه کشتارگاهی اکیدا پرهیز کنند، چون با وجود شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در برخی نقاط کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان که در مجاورت ما قرار دارند و مراودات دامی زیادی صورت می‌گیرد احتمال بروز این بیماری را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام / ط ا

نظارت و کنترل بر گوشت قرمز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.