سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح اسکان، تلاشی در جهت بهبود معیشت عشایر

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از ایجاد ۱۸۴ کانون حمایتی و هدایتی عشایر خبر داد.

حسین پور مدیر کل  امور  عشایر استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: ۱۷۶ کانون حمایتی و ۸ کانون هدایتی در استان ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف این طرح ارتقای شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی عشایراست. افزود: توسعه و تقویت تشکل مردمی و مشارکت در فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از دیگر اهداف این پروژه است.

حسین پور با بیان اینکه ۱۰ عنوان خدمات مستمر اداری از ابتدای این طرح در نظر گرفته شده است. اظهار کرد: این طرح موجب شده تا اقتصاد عشایر از رشد و توسعه‌ای پایدار برخوردار گردد.

مدیر کل سازمان اسکان عشایر استان با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت گردشگری و صنایع دستی عشایر استان بهترین بهره برداری کرد. ادامه  داد: از دیگر مزیت‌های این طرح واگذاری اراضی کشاورزی و زراعی به عشایر است.

او تصریح کرد: این طرح به منطقه یا گروه خاصی از عشایر اختصاص ندارد بلکه کلیه عشایر استان می‌توانند برای مشارکت در آن اعلام آمادگی نمایند.

حسین پور  در ادامه افزود: اولویت کانون حمایتی در حمایت از عشایری است که از زیر ساخت آب و برق برخوردار نیستند.

مدیر کل امور عشایر استان گفت: باتوجه به آیین نامه ساماندهی عشایر، ادارات متولی درتمامی شهرستان‌ها به عشایر بنابر اولویت خدمات خواهند داد.

وی گفت: طبق آیین نامه ساماندهی عشایر، در جهت آبرسانی، ایجاد پنل خورشیدی و... کلیه ادارات استان نیز باید در خدمت به عشایر پیش قدم باشند.

انتهای پیام / ط آ

زیر ساخت آب و برق اولویت کانون حمایتی عشایر

برچسب ها: عشایر ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.