معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از کسب رتبه دوم استان در برگزاری نورروز گاه‌ها خبر داد.

عربی معاون کردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: از شاخص‌های سنجش سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برای استان‌ها برگزاری موفق نوروزگاه‌ها و برگزاری رویداد‌های گردشگری در کشور بازار هدف گردشگری است.

وی با اشاره به کشور افغانستان به عنوان بازار هدف گردشگری استان خراسان جنوبی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برپایی نمایشگاه گردشگری در این کشور باشیم.

عربی در خصوص برگزاری جشنواره‌های پیش بینی شده در استان تا پایان سال گفت: جشنواره‌های شهاب باران بر ساووشی، اسپندیی و جشنواره ملی کویر نوردی در شهرستان بشرویه، مراسم ائین هفت منبر و بر و برداشت عناب در شهرستان بیرجند، و جشنواره صنایع دستی در روستای خراشاد برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه دادبرگزاری جشنواره‌های سنگ‌های زینتی خور، جشنواره عناب سیوجان، جشنواره برداشت پنبه مله، همایش کویر نوردی دق اکبر آباد، همایش طبیعت جنگل نخاب، جشنواره گل نرگس، برگزاری جشنواره زعفران، مراسم برداشت زرشک در شهرستان قاینات، جشنواره غذا‌های سنتی در شهرستان نهبندان و جشنواره کوچ عشایر نهبندان از دیگر این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به تغییر احتمالی در برگزاری جشنواره‌ها تا پایان سال گفت: در شهرستان بیرجند جشن‌هایی مانند شب چله، جشنواره غذایی سنتی، جشن سده و ... پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام / ط ا

افغانستان بازار هدف گردشگری خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.