سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهار شعله های آتش در ارتفاعات پارک کوهستان شیراز/سارق حرفه‌ای با ۱۷ فقره سرقت روانه زندان شد/کشف ۷۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال

مهم‌ترین حوادث امروز پنجم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۵ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهار شعله های آتش در ارتفاعات پارک کوهستان شیراز

مسئول عملیات اطفای حریق آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس گفت: هفت هکتار از ارتفاعات پارک کوهستان شهرک گلستان شیراز طعمه حریق شد.

شاهدی افزود:با اعزام دو دستگاه خودروی اطفای حریق، این آتش سوزی پس از سه ساعت با تلاش نیرو‌های آتش نشانی مهار شد.

وی علت این آتش سوزی را عامل انسانی اعلام کرد.

توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق در ممسنی

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده در بازرسی از اتوبوس موفق به کشف ۸۵ ثوب پوشاک، ۵ دستگاه ماینر و ۷ رول برچسب خارجی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

کشف کالای قاچاق در اتوبوس

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی شهرستان لارستان بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری "۱۳ لطیفی" این شهرستان، هنگام گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک اتوبوس مظنون و آن را توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۸۶۷ هزار و ۴۰۰ نخ انواع سیگار خارجی، ۳ هزار و ۸۰۴ ثوب پوشاک و ۶۲۰ کیلوگرم لیمو و گریپ فروت قاچاق کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم تحویل مراجع قضائی شد، بیان کرد: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ امجدی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

۳ کشته و یک مجروح حاصل برخورد پژو با پراید

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمالی استان فارس بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور خرامه به شیراز، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک پژو ۴۰۵ با ۳ سرنشین با یک پراید برخورد کرده است.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه در این حادثه هر ۳ سرنشین پژو در دم فوت و راننده پراید مجروح شده است، عنوان کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ از جانب راننده پراید اعلام کردند.

کشف موتورسیکلت قاچاق در اقلید

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی اقلید گفت: در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران پلیس این فرماندهی مطلع شدند شخصی با یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یکی از محلات این شهرستان ضمن ایجاد آلودگی صوتی در حال تردد می‌باشد.

وی با بیان اینکه ماموران سریعا به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق شدند موتورسیکلت را توقیف و راکب را دستگیر کنند، عنوان داشت: ارزش ریالی این وسیله نقلیه قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه طرح برخورد با قاچاقچیان متخلف و دارندگان موتورسیکلت‌های غیر مجاز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در طول شبانه روز هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

کشف گازوئیل قاچاق در اقلید

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: در پی اخبار واصله مبنی بر سوختگیری و حمل سوخت قاچاق توسط یک کامیون در یکی از پمپ بنزین‌های اقلید، بلافاصله ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید افزود: با تلاش ماموران انتظامی، یک کامیون در این خصوص توقیف و در بازرسی از آن ۸ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و ۲۲ قطعه کارت سوخت که فاقد هرگونه مدارک قانونی بود کشف شد.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر متهم دستگیر شد، تصریح کرد: برابر نظریه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه، ۴۷۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سارق حرفه‌ای با ۱۷ فقره سرقت روانه زندان شد

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی فسا گفت: طی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر حضور فردی مشکوک در ساختمان نیمه کاره، بلافاصله ماموران کلانتری "۱۱ شهدا" در محل حاضر و وی را در حال سرقت دستگیر کردند.

این مقام انتظامی افزود: متهم با دستور مقام قضائی برای تحقیقات بیشتر به کلانتری انتقال و با بررسی سوابق موجود و بازجویی تخصصی، وی به ۱۰ فقره سرقت درون خودرو و ۷ فقره سرقت اماکن و ساختمان نیمه کاره اعتراف کرد.

سرهنگ "رستمی" با تقدیر از همکاری شهروندان در گزارش موارد مشکوک به پلیس ۱۱۰، خاطر نشان کرد: متهم پش از تکمیل پرونده تحویل دادسرا و با قرار صادره روانه زندان شد.

کشف ۲۶ کیلو حشیش از یک پژو

سرهنگ عبدالله خسروانی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مطلع شدند فردی قصد دارد با استفاده از یک سواری ۴۰۵ مقادیری مواد مخدر را به شیراز انتقال دهد.

سرهنگ خسروانی تصریح کرد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس، خودرو مورد نظر در ورودی شیراز مشاهده شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۲۶ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۷۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در فسا

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی فسا گفت: در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، ماموران انتظامی از وجود تعدادی از این دستگاه‌ها در ۲ شرکت واقع در بخش "نوبندگان و قره بلاغ "مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی به همراه کارشناسان اداره برق این شهرستان، در بازرسی از آن شرکت‌ها تعداد ۷۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف کردند.

سرهنگ رستمی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش دستگاه‌های مکشوفه، ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: برخورد با قاچاقچیان و قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.
انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.