سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: چین و ایران منتظر فرد دیگری به جای من هستند تا با او توافق کنند!

ترامپ مدعی شد چین و ایران منتظر هستند فرد دیگری مانند «جو بایدن» جای او بیاید و بتوانند هر توافقی را که دوست دارند به دست آورند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد تند از اقدام فرانسه در وضع مالیات برای برخی شرکت‌های آمریکایی مدعی شد چین و ایران منتظر هستند فرد دیگری مانند جو بایدن جای او بیاید و بتوانند هر توافقی را که دوست دارند با او به دست آورند.

ترامپ بعد از نشستی در دفتر ریاست جمهوری، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اقدام فرانسه گفت اطلاع دارید که فرانسه بر شرکت‌های ما مالیات وضع کرده است؛ این کار اشتباهی است و نباید این کار را انجام می‌دادند. من هم ممکن است این کار را بکنم (اعمال تعرفه بر محصولات فرانسوی).

وی ادامه داد: آن‌ها کار درستی انجام نداده اند. آن‌ها بر شرکت‌های ما مالیات وضع کرده اند، این ما هستیم که بر شرکت‌های خود باید مالیات وضع کنیم و قرار نیست آن‌ها این کار را بکنند. فرانسه این کار را کرد و من گفتم که این کار را نکن، زیرا اگر این کار را انجام دهید من هم مجبور خواهم شد برای شراب شما تعرفه، مالیات یا هر چیز دیگری وضع کنم. در حال حاضر روی این مساله کار می‌کنیم.

ترامپ ادامه داد: من با رئیس‌جمهور فرانسه صحبت کردم، روابط خوبی هم با وی دارم، ولی آن‌ها نباید چنین کاری می‌کردند. قبلا آن‌ها از آمریکا سوء استفاده می‌کردند، ولی نه وقتی من رئیس‌جمهور باشم!

وی تصریح کرد: حال ما میلیارد‌ها دلار خود را از چین باز پس می‌گیریم، نمی‌دانم توافقی با این کشور صورت بگیرد یا نه، دیدار پشت دیدار صورت می‌گیرد و شخصا گمان نمی‌کنم بتوانیم با چین توافقی امضا کنیم. اگر من دو درصد هم احتمال از دست دادن شانس پیروزی در انتخابات را از دست بدهم، چینی‌ها می‌گویند بگذارید صبر کنیم شاید ترامپ بازنده شد و توانستیم با یک نفر ساده لوح دیگر توافق کنیم، مانند کسانی که اجازه داده اند این وضعیت دهشتناک بر کشور ما روی دهد.

ترامپ گفت: پولی که از آمریکا خارج می‌شد چین را ساخته است و من چین را ملامت نمی‌کنم، من آمریکا را به خاطر اینکه اجازه داده است چنین اتفاقی روی دهد ملامت می‌کنم.

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: خواه جای رئیس‌جمهور شی باشم یا ایران؛ ایران می‌خواهد توافق به دست آید و این را الان به شما می‌گویم، اگر جای ایران هم بودم پیش خودم می‌گفتم صبر می‌کنم جو بایدن خواب آلود جای ترامپ بیاید. با جوی خواب آلود می‌توانیم هر توافقی را به دست بیاوریم بی آنکه وی بفهمد چه اتفاقی می‌افتد.

رئیس‌جمهور آمریکا با تمجید از بوریس جانسون مدعی شد وی نخست‌وزیر فوق العاده‌ای است و انگلیس و آمریکا می‌توانند چندین برابر میزان فعلی مبادلات داشته باشند.

ترامپ گفت هم اکنون با جانسون صحبت کردم و هم الان پیش پای شما تلفن را زمین گذاشتم. وی مرد خوبی است، با من هم دوست است و روابط بسیار خوبی با هم داریم.

وی ادامه داد: بوریس می‌تواند نخست‌وزیر فوق العاده‌ای باشد و من پیش بینی می‌کنم نخست‌وزیر فوق العاده‌ای باشد. وی هر آنچه که لازم است، در اختیار دارد و انگلیس مدت‌ها بود که به (فردی مانند) وی نیاز داشت و باید دید چه می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: زمانی که با ملکه بودیم، مدت زمان زیادی با بوریس بودم. چند روزی که در انگلیس بودم تجربه‌ای بسیار فوق العاده بود، ملکه زن فوق العاده‌ای است و ما روابط بسیار خوبی داشتیم. من اکنون با بوریس صحبت کردم، به وی تبریک گفتم و فکر می‌کنم کارش فوق العاده باشد.

ترامپ گفت: ما در حال حاضر روی توافق تجاری کار می‌کنیم که توافقی بسیار مهم باشد. ما می‌توانیم سه تا چهار برابر (میزان فعلی) کار کنیم و در واقع روابط آن‌ها با اتحادیه اروپا دست و بال ما را در مساله تجارت بسته است. می‌توانیم سه تا چهار پنج برابر میزان فعلی با بریتانیا یا انگلیس یا هر اسمی که می‌گذارید تجارت و کار کنیم. انتظارمان نیز همین است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر۱مریکا
ناشناس
۰۲:۱۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
این شیطان لعین هیچی نیست الکی غب غب‌ میکنه چند روز جلوتر کشور ما را گفت از نقشه محو میکنم تو اگه مرد بودی یه بار شروع میکردی باز میدیدی چطور اسرائیل ودیگر هم پبمانت نابود میشد لعنتی زنده بار ایران افغانستان همیشه دوست باشین کامیاب باشین
ناشناس
۰۶:۴۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
بعضی از پدیده ها خودشون زحمت خودشون را میکشند و نیازی به هیچ کاری توسط هیچکس دیگر ندارد. مثل پدیده ترامپ یا پدیده ماده محرک شیشه که عوارض و نتایج فوق العاده خطرناک مصرف آن عامل نابودی خودش میشود.
مرگ بر منافقین
۰۱:۵۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
ما دیگه با هیچ کدومتون مذاکره نمیکنیم همتون مثل هم هستید ترامپ و اباما نداره همتون دروغگو هستید
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسراییل
مرگ بر آل سعود مرگ بر آل خلیفه
Mostafa,abbasi
۱۸:۳۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
ترامپ شیطان صفت تروریست ، در بین ایرانیها یک ضرب المثل قدیمی هست ، که میگند سگ زرد ، برادر شغاله . تو همون سگ زردی هستی که الان در جایگاه ریاست جمهوری تکیه زدی , دقیقا مثل رئیس جمهورهایی که قبل از تو در منصب قدرت بودند و بعد از تو هم ، هر شخص دیگه ایی به اون جایگاه برسه ، همون شغاله که خوی وحشی‌گری رو حتما به دوش می‌کشه . دشمنان ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کاملا شناخته‌ شده هستند . فقط ظاهراشون باهم فرق می‌کنه . وگرنه ماهیتشون هیچ تفاوتی باهم ندارند .
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
با ترامپ واقعا نمیشه مذاکره کرد اولین دروغش اینه که میگه ما میخوایم با ایران سر هسته ای مذاکره کنیم اما دولت قبل آمریکا هسته ای ایرانو کاملا تحت کنترل خودشون قرار داد پس مشکل ترامپ با برجام سر اینه که میگه اوباما میتونست هسته ای رو تحت کنترل آمریکا قرار بده اما امتیاز اقتصادی خیلی کمتری بده برا چی؟ چون متخصص تجارته نه سیاست اون فکر میکنه با مشکلاتی که از مذاکره با ایران اتفاق میوفته میتونه اقتصاد ایرانو بیشتر از تحریم ها خراب کنه
مجید دانش
۱۶:۵۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
آقای ترامپ تو ی دیوونه روانی هستی که کمبود محبت داری-امیدوارم مثل صدام بمیری
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
خداكنه رئيس جمهور بعدي هم ترامپ باشه كه آمريكا رو بيشتر به نابودي بكشه
محمد
۱۴:۱۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
دقیقاسیاست ایران همین است
منتهاتابحال درشرایط عادی ریس جمهورامریکا۸سال بوده پس به جای وقت تلف کردن واردمذاکره شویم
ویاحضرت اقااعلام جهادبفرمایندتاکار اسراییل رایکسره کنیم این منتظرماندن خطاست
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
یک بار با اوباما مذاکره کردیم بس بود. بلافاصله پس از امضای برجام به تحریم ها افزود. شما همه سروته یک کباس هستید. به امید خلاصی همه بشر از جنایتکاران قلدری مثل شما. آمین
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
مذاکره با امريکا امکانپذير نيست تا زماني که رهبر اجازه ندن
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
اصلا به نفع ایران نیس که ترامپ مجددا رئیس جمهور بشه .
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
چقدر از ترامپ متنفرم
ایرانیان
۱۲:۵۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
روسای آمریکاوانگلیس و...، استعماری و دروغپرداز که تا حالا بودین و بعد از این دلقکها خواهید شد ایران با کشوری رابطه براقرا می کنه که به بشریت ارزش قائل بشه نه مثل شما که قانونش باشه ولی نژاد پرستی و سوء استفاده از لباس نظامی برای تشدید نژاد پرستی بی داد کنه و با هر برچسبی حرف خودتون روش باشه عمرا اگر عهد و پیمانی داشته باشیم چینی ها هم مثل ایران آزاده اند فکر نکنم با کسی که عهد شکن باشن عهدی نو ببنده
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
ما منتطر نابودی کامل شما هستیم بزرگوار!
طاهاشفیعی
۱۲:۳۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
خداشاهده ما ایرانیا منتظریم که شما(ترامپ)هرچه زودتر به یک آسایشگاه روانی بروی؛در جهت تعطیلات مادام العمر...
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
دیوانه چین از این دشمنی و جنگ تجاری بسمت یکه تازی و ابرقدرتی جهان پیش میرود و ایران اسلامی هم با این تحریمها بسمت خودکفایی و عدم وابستگی پس هیچکدام منتظر رابطه با آمریکا نیستند.
بهنام
۱۲:۰۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
ترامپ و جانسون با هم میتونند بک سیرک راه بیندازند.
جهانگیر روحانی
۱۱:۵۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
سگ زرد برادر شغال است.
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
این دیوانه رو باید یک مدت بستری کنند تا درمان بشه اینقدر نادان بودن و دیوانگی عجیبه
حسین س
۱۰:۵۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
رئیس جمهور بعدی امریکا بدون شک ترامپه
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
فرقی ندارد
بنده مرید
۱۰:۴۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
ایران اسلامی با اشخاص در آمریکا مشکل ندارد، بلکه با سیاست های آمریکا مخالف است. ترامپ نه یک دیوانه دیگر برای ما فرقی ندارد.
علیرضا
۱۰:۴۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
اگه یک دوره ی دیگه بمونی، آمریکا رو به نابود می کشونی.
محمد
۱۰:۳۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
انشااللاه به زودی به درک واصل خواهی شد تا از شرت در امان باشیم!
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
این حرف ها چقدر بچگانه است!!!
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
دلمون میخا چون نرمال نیستی دیوانه ای
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
والله به حال ما فرقی نمی کنه چه کسی بیاد و چه کسی بره.
همتون سر و ته یه کرباسین.
جواد
۱۰:۰۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
نادان اینطور که فکر می کنی نیست مردم آمریکا شما رانمی خواهند بهانه نیار
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
شما با انگیلس کار کنید ما نه با آمریکا و نه با انگلیس روباه صفت کار نمی کنیم . اگر اروپا بد عهدی کن با او هم کار نخواهیم کرد .
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
ترامپ نادان
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
اقااین روان پریش رویه کاریش بکنید این دیوانس
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
حالش خوب نیست
دهه هشتادی
۰۹:۳۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
خواب دیدی خیر باشه
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
ای ترامپ بخدا حیف دنیا که تو توش زندگی میکنی. احمق.
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
انشالله زودتر اين ترامپ نادان برکنار بشه
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
سگ زرد برادر شغاله هرکس ديگه بياد جات لنگه خودته
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
برای ما هیچ فرقی نمیکند چه کسی حاکم امریکاست همه شان سر و ته یکی هستند برای آن ساده لوحان و کسانی که منفعتشان مهم است چه ترامپ حاکم باشد چه شخص دیگر
نفع و منافع جناحی مهم است حتی اگر باره تحقیر شوند
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
هوی ترامپ رئیس جمهور آینده بعد از شما منم اشتباه نکن این ما هستیم که برای شما تصمیم میگیریم
مهرداد
۰۸:۳۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام چه دلقک با هوشی
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
چه واژه ی قشنگی دلقک باهوش
آخه همون هوش هم نداره متاسفانه
دلقک بی هوش