نائب رئیس دفتر سیاسی حماس سفر هیئت این جنبش به ایران را «تاریخی و راهبردی» توصیف کرد.

نماینده حماس سفرش به ایران را تاریخی و راهبردی توصیف کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم لندن در گزارشی نوشت: صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی «حماس» روز گذشته گفت سفر هیئت این جنبش به ایران «تاریخی» و «راهبردی» بود.

العاروری اعلام کرد: «روابط ما با ایران بخشی از ائتلاف تنگاتنگ با ملتها، دولت‌ها و احزابی است که مخالف طرح صهیونیست‌ها هستند و از حق فلسطین حمایت می‌کنند».

او در گفت‌وگوی تلویزیونی که شبکه «الاقصی» وابسته به حماس آن را پخش کرد، افزود: «این سفر در شرایط بسیار پیچیده و حساس منطقه و فلسطین انجام شد».

وی در ادامه گفت: «روابط ما با ایران ضد هیچ کشور عربی یا مسلمانی نیست و در چارچوب یکپارچه سازی تلاش‌ها برای مقابله با اشغالگران است».

این مقام حماس درباره طرح به اصطلاح صلح آمریکا برای خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» گفت: واشنگتن تلاش می‌کند از طریق این طرح راه حل خفت باری بر ملت ما تحمیل کند و قصد دارد محور جدیدی در منطقه تشکیل دهد که اسرائیل در این محور متحد برخی از رژیم‌های عربی و اسلامی باشد».

وی تاکید کرد: «ملت‌های عربی و اسلامی در مقابل محوری هستند که می‌خواهد حضور "اسرائیل" را در منطقه عربی به عنوان حضوری عادی جلوه دهد».

«صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و هیئت همراه وی سی‌ام تیرماه به تهران سفر و در جریان این سفر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. در این دیدار تابلوی منقش به تصویری از مسجدالاقصی به رهبر معظم انقلاب تقدیم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار