سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه هرات:

نمازجمعه مایه یأس و ترس دشمنان اسلام است

امام جمعه هرات گفت: نماز جمعه و میعادگاه جمعه محل وحدت، تجمع مسلمان و مایه یأس و ترس دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام محمد علی جعفری امام جمعه هرات فرارسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه رسمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: نماز جمعه در طول ۴۰ سال گذشته کارکرد‌های گسترده‌ای داشته است و نمازجمعه یک رسانه قوی است که هر هفته برگزار شده و مردم نسبت به مسائل روز جامعه آگاهی پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه یکی از عوامل مهمی که مردم را در صحنه نگه داشته قرارگاه‌های نماز جمعه است، تاکید کرد: نماز‌های جمعه مرکز حل اختلاف بوده و مردم نیز با توطئه‌های دشمنان آشنا می‌شوند و نماز جمعه دستاورد‌های سیاسی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور سفارش فرمودند که نماز جمعه مردمی و انقلابی برگزار شود و مردم باید به تقوایی که بازدارنده دروغ و غیبت در جامعه باشد دعوت شوند تقوا در ارتباط با عفاف و حجاب را از دیگر نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری در این دیدار بود.

امام جمعه هرات با اشاره به توقیف کشتی انگلیسی یادآور شد: زمانی که انگلیسی‌ها کشتی ایران را توقیف کردند رسانه‌های غربی کمتر سخن گفتند و آن روز رهبری فرمودند که نیرو‌های مومن ما در جای مناسب اقدام لازم را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه توقیف کشتی ایران توسط انگلیسی‌ها غیرقانونی بود، گفت: البته ایران کشتی انگلیسی را بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی توقیف کرد و این روز‌ها نماینده و پیغام می‌فرستند که کشتی آن‌ها را آزاد کنند؛ هر اقدامی که انجام می‌دهید ملت بیدار ایران تو دهنی سختی به شما خواهند زد.

خطیب جمعه هرات گفت: ما به دنیا اعلام می‌کنیم که خواهان امنیت آب‌های بین المللی بوده و اجازه نمی‌دهیم کسی امنیت کشتیرانی را در خلیج فارس مختل کند و به دیگران نیز اجازه فضولی و کارشکنی نخواهیم داد.

حجت الاسلام جعفری با تقدیر از اقدامات سربازان گمنام امام زمان به دلیل دستگیری جاسوسان آمریکایی یادآور شد: رهبری بار‌ها مسئله نفوذ را مطرح کرده و عده‌ای آن را جدی نگرفتند. تعدادی از جاسوسان در مراکز حساسی نفوذ کرده و گاهی به اطلاعات ارزشمندی دست یافته بودند، ولی نیرو‌های اطلاعاتی ما دشمن را غافلگیر کرده و از این اقدام به جا تقدیر می‌کنیم.

حجت الاسلام جعفری گرامیداشت شهدای محراب، روز زیارت امام رضا (ع)، حادثه خونین مکه، روز جهانی شیر مادر از دیگر موضوعاتی بود که به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/ غ

خطبه های نماز جمعه هرات

برچسب ها: اخبار سیاسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.